כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

עמיר פרץ: מתמודד לראשות 'העבודה'

ח"כ עמיר פרץ מ'העבודה' הודיע על כוונתו להתמודד על ראשות המפלגה: "איני רואה עצמי כמועמד לתפקיד שר הביטחון" • ארבעה מתמודדים על תפקיד היו"ר

עמיר פרץ. צילום: פלאש90
עמיר פרץ. צילום: פלאש90

הבוקר (ג') הודיע ח"כ עמיר פרץ מ'העבודה' על כוונתו להתמודד בבחירות לראשות המפלגה. בכך עולה מספר המתמודדים על ראשות המפלגה ל-4.

שלושה כבר הודיעו בשבועות האחרונים על התמדדותם: שלי יחימוביץ', יצחק בוז'י הרצוג ויו"ר מרכז השלטון המקומי שלמה בוחבוט.

במהלך מסיבת עיתונאים אותה כינס הבוקר, הזכיר פרץ את עברו הפוליטי. בשנת 2005 נבחר ליו"ר המפלגה, לאחר שגבר בהתמודדות על שמעון פרס. ב-2006 זכתה המפלגה בראשותו ב-19 מנדטים, והוא קיבל בממשלה שהוקמה על ידי אולמרט את תפקיד שר הביטחון. זמן קצר לאחר מכן יצאה ישראל למלחמת לבנון השנייה, כשדו"ח וינוגרד שנכתב בעקבותיה לא החמיא לו, בלשון המעטה. ב-2007 ניצח אותו אהוד ברק וזכה בתפקיד היו"ר.

"ביקשתי להיות שר האוצר", שחזר פרץ את הימים ההם. "אבל לצערי, אולמרט התעקש על כך שהאוצר נשאר בידי מפלגת השלטון. נכנסתי כשבידי הסכם קואליציוני חברתי מקיף, אבל במזרח התיכון כל אירוע יכול להצית את האזור".

הוא הבטיח שאין בכוונתו לקחת בשנית את תפקיד שר הביטחון. "כדי שלא יתעוררו ספקות, איני רואה עצמי כמועמד לתפקיד שר הביטחון".

לפני כשלושה חודשים פוצלה מפלגת העבודה, כשחלק מחבריה הכריזו על הקמת מפלגת 'העצמאות'. יש שאמרו אז כי המהלך תפס את פרץ כשהוא בעיצומו של ניסיון עריקה ל'קדימה'. הבוקר הוא אף רמז על כך. "שקלנו להתפלג, הרבה יותר נוח היה להיות במפלגה עצמאית, מאווררת. ברגע האחרון, רגע לפני וידוא ההריגה, החלטנו לתת סיכוי למפלגת העבודה".

בין התומכים במועמדות החדשה נמנים איתן כבל, ראלב מג'אדלה, דניאל בן סימון, שאף ישבו לצידו במהלך מסיבת העיתונאים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}