כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

המאבק על הקרדיט • מוזס: "חפרפרת הדליפה לפרוש"

משרד החינוך אישר לאברכים לעבוד לפרנסתם חצי יום, ומלחמת הקרדיטים פרצה • מוזס: "איש של פרוש חשף את התוכנית ומיהר לנכס את ההישג לסגן הקודם"

מי עשה? מוזס ופרוש. צילום: פלאש90
מי עשה? מוזס ופרוש. צילום: פלאש90



תקנה חדשה עליה חתם הבוקר (א) שר החינוך גדעון סער, עשויה לסייע מאוד לאברכי הכוללים החפצים לעבוד שעות אחדות ביום לפרנסתם. אולם עוד בטרם פרסומה הרשמי של התוכנית, נפתח מאבק על הקרדיט בין אנשיו של הסגן הנוכחי, מנחם-אליעזר מוזס לאנשיו של הסגן הקודם, מאיר פרוש.

על-פי התקנה החדשה, יתאפשר למי שמעוניין לעבוד, לעשות זאת במקביל להמשך לימודיו בכולל למחצית היום, תוך קבלת מחצית המלגה.

התקנה אושרה, לדברי גורמים בכירים במשרד החינוך, לאחר דרישה חוזרת ונשנית של אברכים רבים, שפרנסתם הייתה בדוחק, אך יחד עם זאת רצו להמשיך וללמוד במקביל לצאתם לשוק העבודה.

השר נעתר לבקשה - וליהודים היתה אורה ושמחה.

בשלב זה עדיין לא יתאפשר ביצוע התקנה עבור מי שמחויב בשירות צבאי וזאת בכפוף לחוק טל, אך בהמשך יש בכוונת השר להמשיך ולהרחיב את התקנות, בהתאם לחוק.

ואלו הם הזכאים להשתתף בהסדר החדש: אברך ששירת בשירות סדיר או שקיבל פטור משירות זה, או שאינו יוצא צבא, ילמד בכל כולל חצי יום כאמור 4 שעות רצופות לפחות מדי יום.

"חפרפרת נכנסה למשרד"

עד כאן הרעיון והתקנה החדשה. אז איפה בעצם הבעיה?

ובכן, הבוקר הגיע מקורבו של הסגן הקודם, מאיר פרוש, ללשכת הסגן הנוכחי - ו'עלה' על דבר התקנה החדשה. מקורבי שר החינוך נשמעו זועמים בשיחתי עמם והשתמשו במילים קשות. "הוא שמע על התקנה ורץ לכלי התקשורת כדי לתת את הקרדיט לסגן הקודם, שבתקופתו, כביכול, עלה רעיון התקנה. הם רק שכחו לציין שהחתימה עצמה נעשתה דווקא בתקופתו של הסגן החדש".

לדבריהם, מקורבי פרוש הביעו תרעומת באוזני מוזס על כך שבתקופה האחרונה הוא שב ומדגיש את השינוי שחל במשרד החינוך מאז נכנס לתפקידו. לפני מספר ימים אף צוטט יהודה פינסקי, מנהל אגף מוכר שאינו רשמי במשרד, כאומר כי מאז נכנס מוזס לתפקידו נושבת רוח חדשה במשרד. המקורבים כעסו על כך, והטיחו באוזניו: איך אתה עושה לנו את זה.

נטילת הקרדיט על תקנה החדשה מקוממת גם את מקורביו של סגן השר מוזס. "לא חלמנו שחפרפרת חדרה למשרד", הם אומרים ומדגישים: "את מה שהצליח מוזס לחולל בחודשים המעטים בהם הוא מכהן בתפקיד, איש לא יצליח ליטול ממנו או לטשטש".

פנינו לקבלת תגובתו של מקורבו של פרוש, ה'מואשם' בנטילת הקרדיט, אך היא בוששה מלבוא.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}