כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

'בקהילה' שובר שוויון: 120,00 עותקים יחולקו חינם • בלעדי: העיתון המלא

המאבק היצרי בין העיתונים החרדיים, הביא ליוזמה מהפכנית מבית 'בקהילה': פרומו של העיתון יחולק ב - 120,000 בתי אב בכל הריכוזים החרדים • היוזמה נשמרה בסוד גם מחברי המערכת ומתפרסמת כאן לראשונה • בפנים: איך נולד הרעיון ואלו תכנים תקבלו? • כנסו כנסו, הגרסה המודפסת

שער העיתון. צילום: בחדרי חרדים
שער העיתון. צילום: בחדרי חרדים



המאבק היצרי בין העיתונים החרדים, הולך ומתלהט ככל שמתקרבים החגים. או לייתר דיוק עיתוני החגים.

פעמיים בשנה נבחן עורך העיתון על ידי קוראיו.

בפסח ובסוכות.

אל תקנאו בו. כל חצי שנה להמציא את עצמך מחדש, זה לא משהו שהייתם שמחים להתמודד איתו. וודאי שלא לאורך שנים ארוכות ומיוזעות המורכבות מאין ספור שבועות משמימים וחדשות עבשות שאבד עליהן הכלח.

היום (ב'), יומיים לפני שיורד הגולל על עיתוני חג הפסח, יושבים העורכים אל מול הגרפיקאיות טרוטות העיניים, ומנסים להכניס לתוך עמוד שער אחד, כמה שיותר פעמים את המילים: ראשוני, בלעדי, מצמרר ומטלטל. אלו הם ארבעת הכוסות אותם שותים העורכים בימים אלו, וכל המרבה הרי זה משובח.

"תני לי בלעדי באדום" צורח בקול ניחר עורך העיתון בהר חוצבים. ההד העונה לו מהמשרד בבני ברק קורא: תני לי פרסום ראשון בשחור בולט". וכך, זה באדומו וזה בשחורו, מכניסים עובדי העיתון את החג.

יש המספרים - ללא מקור מוסמך כמובן - כי אחד מעורכי העיתונים סיפר את סיפור ההגדה, תוך שהוא מחווה בידו לאחד מילדיו: "תן לי את זה מצמרר ומרגש".

מפרכסין זה את זה

שעה קלה לאחר שהעיתונים מונחים על המדפים בחנויות המובחרות, מתכנסים עובדי העיתונים לישיבה בה הם דנים על ההצלחות לצד הכישלונות. בדרך כלל נוהגים העובדים לטפוח זה על שכמו על זה, ולזלזל במתחרים.

לעיתים רחוקות מתנהלות ישיבות בהם נערכות ביקורת אמיתית על העיתון שיצא זה עתה מהדפוס. ישיבות הפרכוס ההדדיות בהם מחולקות בדרך כלל המתנות לחג, מסתיימות בחיבוקים הדדיים ובפיהוק ארוך. אף אחד לא מעיז להסתכל אל מאחורי הגב, ולהפנות מבט לעבר עיתון סוכות העומד מעבר לפינה.

מה לעשות,קשה לחשוב כשעייפים.

אלא שאם מידי שנה, זה התפאר בראיון 'בלעדי' עם אלי ישי, והעיתון המתחרה הביא 'בלעדית' את אטיאס וכן הלאה (ההלאה המדובר מכיל בדרך כלל את: הגרי"ד גרוסמן, הגרי"מ לאו ואריה דרעי, וכל שלא אמרה שלושה דברים אלו בעיתוני החג לא יצא ידי חובתו), השנה עיתון בקהילה יוצא עם יוזמה שוברת שוויון אל מול המתחרים.

החל ממחר (ג'), בשעות הבוקר יחכה לכם בתיבת הדואר, מוסף מיוחד מבית 'בקהילה'.

לידי אתר 'בחדרי חרדים' הגיע המוסף המדובר, שיופץ ב-120,000 עותקים בכל הריכוזים החרדים, והוא מתפרסם כאן בפרסום ראשון.

ואם אתם שואלים את עצמכם ובצדק, מה יש לשבועון שנמכר תמורת עשרה שקלים ולחינמון המחולק ברבבות עותקים לפני החג?

שאלה מצוינת.

בהנהלת העיתון עוקבים בדריכות אחר גרף המכירות של העיתון. למרות השדרוג וההשקעה הכספית העצומה, המנויים טרם הגיעו בהמוניהם.

הסיבות לכך רבות, אך הסיבה העיקרית היא ללא ספק ההרגל שבקניית עיתונים אחרים.

רבים וטובים מהציבור החרדי רגילים לבוא לפיצוציה השכונתית ביום שישי ולבקש: 100 אבטיח ועיתון משפחה. לא כל כך בקלות מחליפים הרגל של שנים. העובדה שבקהילה מוציא חבילה שאינה מביישת את העיתון המתחרה לא הביאה לנטישה המונית של העיתון מהר חוצבים.

המוכשר שלחשש במערכת

אז מה עושים? כאן הביא אחד הקופירייטרים בעיתון רעיון יצירתי. "הבעיה שאנשים לא נחשפים לעיתון", לחש למנהל, "אנחנו צריכים להביא לידיו את העיתון שיתרשם, ואז תבוא הנהירה המיוחלת".

"ומתי כדאי להראות לקהל הלקוחות הפוטנציאלי את העיתון?", שאל המנהל בלחישה. "ודאי בעיתון של החג", ענה המוכשר, "זה עיתון הדגל שלנו".

וכך, נולד לראשונה הרעיון לעשות פרומו לעיתון. "הפרומו יחשוף אותנו בפני קהלים חדשים, יביא אלינו את משרדי הפרסום, וייתן חשיפה אדירה לעיתון של החג", נשמעה הלחישה בחדר המנהל, והפרומו המדובר יצא לדרך

בפרומו המדובר תוכלו לקבל טעימות מכתבות החג, לצד חומרים בלעדיים שיובאו אך ורק בעיתון המדובר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי אפילו עובדי העיתון לא ידעו על הרעיון. המערכת ביקשה מהכותבים, לכתוב טורים אישיים על השדרוג של העיתון. אף אחד מהם לא ידע שהחומר יודפס במהדורה חינמית שתפוזר בכל רחבי הארץ. גם עובדי עיתון 'בקהילה' קוראים כאן לראשונה על המיזם המפכני.

תכני העיתון: טורים, פרסומאים ומה לא

בגליון המובא כאן במלואו תוכלו לקרוא ראיון עם הגרי"ד גרוסמן, המפרסם טור שבועי בעיתון, בו הוא מספר על מופתים ועל התעוררות לעבודת ה'.

עוד ראיון מרתק המובא בלעדית בפרומו הוא שיחה בין הרב יעקב ב. פרידמן לעורך העיתון בנימין ליפקין. "הצבנו לעצמנו יעד להעלות את הרמה", אומר ליפקין. יעקב ב. קצת מנג'ז לליפקין, אך האחרון מצליח לעמוד על שלו ולהסביר לבכיר הוגי הדעות הליטאי את משנתו בצורה ברירה ונהירה.

גם הכותבים בעיתון כתבו טורים אישיים. איש איש לפי עומק הכשרתו, שכלו ותחום סיקורו. עמוד שלם מוקדש למי שאחראי להבאת הכספים לעיתון הלא המה אנשי הפרסום, נעמי מלכה ועויזר דרוק.

העיתון חושף לראשונה את המבקר, העומד במשך כל השנה על משמרתו. זה מצידו מספר כי לא אחת 'וויתר' על כתבות בשל בעיות רוחניות כאלה ואחרות.

משרדי הפרסום נטלו אף הם חלק בעיתון המיוחד. מנהלי המשרדים כתבו טורים אישיים על עיתון בקהילה, בהם הם מספרים כיצד נראה העיתון מנקודת המבט של המפרסם. הלקקנות ניכרת מכל מילה, אבל מה לא עושים בכדי לקבל עמוד קצת יותר טוב בשביל המפרסם בעיתון החג הקרב ובא.


ומה יהיה בעיתון החג הקרוב?

הפרומו לא משאיר אתכם במתח: שיחה עם האדמו"ר מצאנז, שיחה עם אלי ישי ושטיניץ, מחזירים גיבורי פרשיות למקום ההתהוות, ראיון עם ניר בן ארצי,בנימין ברבר כותב על הביקור אצל האדמו"ר מספינקא, ילדים מפורסמים מדברים עם אבותיהם, שני אחיו של האדמו"ר מפינסק קרלין מדברים עם בקהילה מאיר בנאי מדבר על החזרה ליהדות וגם דודי אפל מדבר לראשונה על המשפט ועל גזר הדין הקשה.














































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}