כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

למרות ההסלמה: צה"ל העביר אלפי משאיות מזון וציוד רפואי לעזה

על אף פעולות הטרור של חמאס, המשיך מתאם פעולות הממשלה בשטחים, באמצעות מנהלת התיאום והקישור עזה, להעביר מזון וציוד רפואי לתושבי הרצועה דרך מעבר כרם שלום. במקביל ללחימה בטרור, תמשיך ישראל לסייע לתושבים שאינם מעורבים בלחימה

צה''ל ממשיך להעביר ציוד רפואי והומינטארי לתושבי עזה
צה''ל ממשיך להעביר ציוד רפואי והומינטארי לתושבי עזה

במהלך חודש מרץ 2011, ירו ארגוני הטרור ברצועת עזה ובראשם חמאס, למעלה מ-90 פצצות מרגמה, רקטות קסאם וגראדים לעבר יישובי דרום ישראל והמעברים לרצועה. למרות שישראל רואה בארגון הטרור חמאס האחראי על הירי לעבר אזרחים חפים מפשע בדרום ישראל – צה"ל ממשיך להעביר ציוד רפואי והומינטארי לתושבי עזה.

יחידת תיאום פעולות הממשלה בשטחים לפעול על פי החלטת ממשלת ישראל, מיוני 2010, בדבר הרחבת המדיניות האזרחית לרצועה ותיאמה במהלך חודש מרץ 2011, באמצעות מנהלת התיאום והקישור עזה, מעבר של 3,656 משאיות המכילות טובין (לרבות מזון וציוד רפואי) לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום.

מבצע מיוחד להעברת אמצעי בנייה לרצועה

בנוסף לכך, ובשיתוף צה"ל ורשות המעברים במשרד הביטחון, תיאמה מנהלת התיאום והקישור עזה העברת 1,100 משאיות נוספות לרצועה המכילות אגריגטים, דרך מעבר סופה שנפתח באופן ייחודי למטרה זאת, על אף הסיכונים הביטחוניים הרבים הכרוכים בכך. במסגרת המבצע מועברים למעלה מ-50,000 טון של אגריגטים, חצץ ומצעים מישראל לרצועת עזה, לטובת הרחבת, שדרוג והקמת פרויקטים בתחום החינוך, הבריאות, הדיור והתשתית, המבוצעים על ידי הקהילה הבינלאומית ברצועת עזה.

במהלך הרבעון הראשון של שנת 2011 הועברה כמות אגריגטים הגדולה פי שלוש מהכמות הכוללת שעברה בשנת 2010. יצוין כי מעבר סופה, ממוקם בנקודת תורפה ביטחונית וזאת עקב קרבתו הפיזית ומיקומו הגיאוגרפי הנמוך יחסית לבתיה המזרחיים של חאן יונס, כמו כן סבל המעבר בעבר ובהווה מהתקפות טרור יזומות המובלות על ידי החמאס.

למרות האיומים הביטחוניים ולאור הצרכים של הקהילה הבינלאומית והאוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה, הוחלט על קיומו של המבצע להעברת האגריגטים, והוא נמשך בפועל, למרות ההסלמה והעלייה הדרמתית בירי הטילים לעבר ישראל.

ישראל תמשיך לפעול על מנת לסכל כל ניסיון פגיעה באזרחיה, אך יחד עם זאת תמשיך בעשייה ההומניטארית על מנת לעזור לתושבי רצועת עזה שאינם מעורבים בלחימה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}