כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

עיריית י-ם התלוננה במשטרה נגד שבעה עובדים חרדיים

למרות ההבטחות, עיריית ירושלים הגישה תלונה נגד עובדי אגף החינוך החרדי • ומה הסביר יו"ר ועד העובדים לחברי המועצה כששאלו מדוע אינו נלחם למען העובדים החרדיים

בניין העירייה בכיכר ספרא. צילום: ויקיפדיה
בניין העירייה בכיכר ספרא. צילום: ויקיפדיה

בעיריית ירושלים הבטיחו כי ההליכים נגד העובדים החרדים באגף החינוך החרדי יוקפאו עד לאחר חג הפסח, אך מסתבר כי הבטחות לחוד ומעשים לחוד.

"הם לא יכולים להתאפק בהתנכלותם לציבור החרדי", אומר בכיר בעירייה ל'בחדרי חרדים'.

העירייה הגישה תלונה במשטרה נגד שבעה עובדים מתוך תשעה חשודים, בטענה למסירת שעות נוכחות שקריות במשך תקופה ארוכה. בעירייה טוענים, כי את החשדות נגד העובדים ביססו על סמך ראיות מוכחות כמו מעקבים אנושיים.

מלבד הגשת התלונה, המהווה עליית שלב נוסף בהליכים נגד העובדים, עולה כי אחד החשודים יצא בימים האחרונים נקי ללא כל חשד, לאחר שהוכיח את חפותו בעניין.

עוד נודע, כי עובדת נוספת לא קיבלה את תלונת המשטרה, גם לא באמצעות עורך-דינה.

גורם בכיר בעיריית ירושלים אומר בשיחה ל'בחדרי חרדים': "כששמענו שאותה עובדת לא קיבלה את התלונה - התחלנו להבין איך מתנהלים העניינים.

"לוועד העובדים", הוא ממשיך, "יש עניין לא מהיום ולא מאתמול לקדם את העובדת המדוברת במשרתה, ובשביל לעשות את זה, קודם היו צריכים לנקות את שמה".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי במהלך הימים האחרונים פעלו חברי המועצה החרדים בניסיון למנוע את פיטורי העובדים. בין היתר, הם נפגשו עם יו"ר ועד עובדי העירייה, ציון דאהן.

במהלך השיחה שאלו חברי המועצה, יצחק פינדרוס, יעקב הלפרין, יוסי דייטש את דאהן - מדוע לא נלחם עבור העובדים החרדים באגף החינוך, בעוד שבעבר נלחם עבור עובדים אחרים?

לדברי אחד הנוכחים, דאהן ענה: "נלחמתי בעבר כשרצו לפטר עובדים על רקע עדתי והם היו ספרדים, אך כעת מדובר בסיפור רגיל".

בניסיון לברר עם ציון דאהן את הדברים, הוא מגיב ל'בחדרי חרדים': "אני לא מדבר בסגנון הזה. מעולם לא הפליתי בין אשכנזים לספרדים ובין יהודים לערבים. שאלו אותי: 'למה אתה לא מטפל בנו? כי אנחנו אשכנזים?', אז עניתי: 'שאין לזה כל קשר ואני נלחם עבור כל אחד'".

לטענת דאהן, הוא דווקא נלחם בעד העובדים החרדים, ובזכותו ההליכים נדחו עד לאחר חג הפסח.

באשר לעובדה כי הוועד ניסה לנקות את שמה של אחת העובדות במטרה לנקות את שמה, הוא אומר: "שטויות במיץ עגבניות. אני בתור היו"ר רוצה שכולם יתקדמו ולא רק אחד או אחת. אני דיברתי עם היועץ ועם המנכ"ל ואנחנו נפעל על פי הנהלים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}