כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

'המשולח' עלה לדרוש - והתגלה כמסיונר

מאות אברכים הלומדים בבית המדרש של חסידות פאפא בוילאמסבורג הופתעו כש'משולח' נעמד לדרוש בבית המדרש • לאחר דקות התברר: מדובר במיסיונר • כיצד הוא גורש?

תלמידי ישיבות בבין הזמנים. צילום ארכיון: מנחם הלוי
תלמידי ישיבות בבין הזמנים. צילום ארכיון: מנחם הלוי

עשרות אברכים ישבו אתמול (א') לפני הצהריים, בבית המדרש של חסידות פופא בויליאמסבורג, והתפלפלו בסוגיות אביי ורבא.

למרות שמדובר בימי 'בין הזמנים', בית המדרש היה מלא מפה לפה, באברכים רבים, בחורים ואפילו 'בעלי בתים' שבאו לשאוב מעט רוחניות בעיצומו של יום עבודה מתיש.

אל בית המדרש נכנס יהודי בעל חזות חרדית, שנראה כמו 'משולח' אופיני. בימים אלו פוקדים אלפי משולחים את ארה"ב, ומנסים לקושש מזומנים לקראת חג הפסח המביא איתו הוצאות עתק.

המשולח עלה לבימת בית המדרש, והחל לשאת נאום תורני. המחזה הזה, הפתיע לא מעט אברכים, אך איש לא העיז להפריע לו באמצע הדרשה הלא מוזמנת.

אלא שלאחר דקות ספורות החל 'המשולח' לדבר דברי אפיקורסות. מספר אברכים החלו לצעוק עליו שיירד מהבימה, ויעזוב את בית המדרש. לאחר שהלה סירב לרדת, ניגשו אליו מספר אברכים והורידו אותו בכח הזרוע מהפודיום.

אלא ש'המשולח' לא נרתע, והמשיך את דרשתו על שולחן מאולתר. שניים מהאברכים ניגשו אליו, והוציאו אותו בכח מבית המדרש, תוך שהם מפליאים בו את מכותיהם, ומזהירים אותו לבל יהין להתקרב לבית המדרש.

'המשולח' המתחזה, ברח מהמקום, ושכח את תיקו בבית המדרש. האברכים שפתחו את התיק גילו כי התיק מלא בחומרים מסיונריים שנועד לחלוקה באזורים חרדיים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}