כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

'אברכים' נגד הגראי"ל: "יהירות של בעל המאה"

סערת הסלים • מכתב של אברכים נגד הגראי"ל שטיינמן • "קרירות הדרך התורתית המסורה לנו מדור דור" • בפנים: המכתב המלא וה'חלוקה' של מתנגדי הגראי"ל

'אברכים' נגד הגראי"ל: "יהירות של בעל המאה"

חלוקת מארזי ה'קמחא דפסחא' לאברכים הלומדים ברשת הכוללים 'עטרת שלמה' באמצעות 'כולל חב"ד', ממשיכה להעסיק מספר אברכים הלומדים ברשת.

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף לראשונה כי כולל חב"ד ורשת הכוללים הליטאית ישלבו השנה לראשונה ידיים, במטרה לעזור בערב החג לאברכים הנמצאים במצוקה כלכלית.

מספר אברכים הוציאו פשקווילים כנגד שיתוף הפעולה, מה שהוביל את מי שעומד בראש הרשת – הרב שלום בער סורוצקין, לשגר מכתב ממקום מושבו בחו"ל בו הוא מודיע לאברכים כי כל החלוקה נעשית על פי הוראתו המפורשת של הגראי"ל שטיינמן.

האברכים עלו לבית הגראי"ל, שם שמעו כי אין כל מניעה לקחת את החלוקה, והרוחות הסוערות – נרגעו קמעא.

נרגעו אמרנו? לא ממש.

קומץ של אברכים החליט שלא ליהנות ממטעמי החלוקה, למרות הוראתו המפורשת של הגראי"ל. אותם אברכים החליטו לגייס סכום כסף בכדי 'לפצות' את מי שנזהרים לא ליהנות מכספי 'כולל חב"ד'.

האברכים הצליחו לגייס סכום כסף ניכר, והיום (א') חולקו הארגזים לבתי האברכים. על קרטוני החלוקה נכתב באותיות מאירות עיניים: "ארגון 'לאורם נלך – תמיכה וסיוע לעמלי תורה ההולכים בדרכם של רבותינו שליט"א".

במכתב המצורף לארגזי החלוקה כותבים המארגנים כי החלוקה מתבצעת מתוך רצון לשמור על פך השמן הטהור, כפי שהורו גדולי ישראל מקדמא דנא.

אם לא די בכך, הוציאו אותם אברכים מכתב שהופץ בתפוצת נאטו, המיועד כביכול לעיניו של הרב סורוצקין בו הם 'מבהירים' לו את חומר האיסור לקחת כסף מחב"ד.

המכתב נכתב לרב סורוצקין, אך למעשה מופנה באופן עקיף כנגד הגראי"ל שטיינמן שאישר את החלוקה. במכתב טוענים הגורמים האנונימיים כי סורוצקין איים על האברכים כי אם לא ייקחו את החלוקה של חב"ד – ייזרקו מהכוללים.

"ועל זה ידוו הדווים, אשר דעת לנבון נקל, שקרירות בעניין שהושרש כה עמוק כלפי כל הדרך התורתית המסורה לנו מדור דור", מסיימים האברכים האנונימיים בכאב.






















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 159 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}