כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

'אגודה' פורשת מהקואליציה • ש"ס מתעלמת

חברי סיעת 'אגודת ישראל' באשקלון הניחו אקדח מעשן על שולחנו של ראש העיר, והודיעו: אנחנו מתכוננים לפרוש מהקואליציה • ש"ס שותקת, ודווקא המפד"ל מתגייסת

עיריית אשקלון. צילום: יח"צ
עיריית אשקלון. צילום: יח"צ

עיריית אשקלון התעוררה הבוקר, כשלפתחה משבר קואליציוני חדש.

חברי סיעת 'אגודת ישראל', ניסים כלפון ויהושע בוכניק הניחו על שולחן ראש העיר, בני ועקנין, מכתב בו הם מודיעים כי הם מתכוונים לפרוש בימים הקרובים מהקואליציה.

על מה יצא הקצף?

בשבת האחרונה התקיימה בעיר תחרות ריקודים שהתקיימה בהיכל הספורט בעיר תוך חילול שבת המוני כשאת החסות המרכזית נתן ראש העיר, בני ועקנין ואף העניק מדליה למשתתפים.

"המציאות הוכיחה שבפעם הקודמת, האיום שלנו היה מעשי ביותר", אומר יהושע בוכניק בשיחה ל'בחדרי חרדים'. "קיבלנו הבטחות חוזרות ונשנות מראש העיר שדברים כאלו לא יקרו אך כנראה שהבטחות לחוד ומעשים לחוד".

לדבריו של בוכניק, "ל'אגודת ישראל' אין הרבה מה להפסיד מפרישה מהקואליציה. אם לא נקבל התייחסות בהקדם, האיום ימומש".

• איפה ש"ס בתמונה?

"לצערי הרב זה אחד הצרות שלנו, שבגלל סיבות שונות אנחנו לא מאוחדים. הם כנראה לא בתמונה".

במהלך השבת יצאו מודעות שפוזרו ברחבי העיר המגנות את חילול השבת. התושבים נקראו להתקשר ללשכת ראש העיר וסגנו מטעם ש"ס במספרי הטלפונים שפורסמו על גבם. במודעה נכתב כי מי שלא מוחה "נתפס באותו עוון".

את התמיכה מקבלים חברי 'אגודת ישראל' דווקא מסיעת מהמפד"ל, התעלה השבוע הצעה לסדר לפיה כל מופע שכרוך בחילול שבת, יצטרך לקבל את אישור המועצה. באם לא תעבור ההצעה, גם סיעת המפד"ל – תפרוש, והקואליציה העירונית לא תוכל לתפקד.

את תגובתו של שמעון כהן, סגן ראש העיר ויו"ר ש"ס בעירייה לא היה ניתן להשיג.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}