כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

צה"ל מפציץ בעזה? הממשלה לא מסתפקת

ישיבת הממשלה השבועית עסקה בהסלמה בדרום • נתניהו: "אם ימשכו הפגיעות באזרחי ישראל - התגובה תהיה קשה בהרבה": • ישי: "דרושה פעילות אווירית מסיבית"

נתניהו וישי. צילום ארכיון: פלאש 90
נתניהו וישי. צילום ארכיון: פלאש 90

בפתח ישיבת הממשלה שהתכנסה הבוקר (א) בירושלים, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לפיגוע בדרום בו נפגע אנושות תלמיד הישיבה דניאל ויפליך. "אמרתי שלא נעלמו מבקשי נפשנו", אמר נתניהו וסיפר כי שוחח עם יצחק, אביו של דניאל.

"דניאל נאבק על חייו. אנחנו מתפללים יחד עם העם כולו לשלומו. אנחנו מקווים שימצא את הכוחות כדי להתגבר".

נתניהו המשיך ואמר כי "לצה"ל היו שני הישגים גדולים בימים האחרונים, אחד בתחום ההגנה ואחד בתחום המתקפה. בתחום ההגנה ישראל רשמה לעצמה הישג משמעותי ומרשים, כשמערכת כיפת ברזל יירטה טילים. הדבר הזה הדהד בעולם כולו, כולל במדינות באירופה.

"עם כל המשמעות המרשימה של ההישג, ברור שזהו רק מענה חלקי וברור שדרוש גם מענה התקפי. גם כאן היה לצה"ל הישג מרשים, הוא פגע בחמאס ובארגוני הטרור פגיעות קשות, גם בנפש וגם בציוד, בתגובה להתקפות הנפשעות הללו".

נתניהו סיפר כי בסוף השבוע קיים דיונים עם שר הביטחון, עם הרמטכ"ל ועם ראש השב"כ, והמדיניות שהתגבשה לאחר שיחות אלו - ברורה: "אם ימשכו הפגיעות באזרחי ישראל ובחיילי צה"ל - התגובה תהיה קשה בהרבה".

בתוך כך קרא שר הפנים, אלי ישי, לפתוח בפעולה אווירית רחבה בעזה.

"צריך לעשות מאמץ להיכנס ולפעול בצורה פחות שגרתית ויותר חריפה", אמר ישי. "אני לא אומר שצריך 'עופרת יצוקה 2', פעולה קרקעית היא מיותרת לחלוטין, אך מבחינה אווירית, צריך לפגוע בבסיסים, במעברים, בכבישים, בתשתיות ובכל היכולות שלהם לפגוע בדרום".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}