כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

פואד יצא מבית החולים: "נשמתי זקוקה לפוליטיקה"

"יצאתי ממוות לחיים", הכריז הח"כ המשוחרר, הודה לרופאיו - ומיהר לשוב לפוליטיקה • "חשוב לי מה שקורה במדינה. אני מתכוון לחזור לפעילותי הפוליטית לאט לאט"

הפילוג ב'עבודה' לא השפיע על בריאותו. פואד. צילום: יעקב נחומי
הפילוג ב'עבודה' לא השפיע על בריאותו. פואד. צילום: יעקב נחומי



חמישה שבועות לאחר שאושפז בבית החולים 'אסף הרופא' בצריפין כשמצבו קשה, השתחרר היום (א') ח"כ בנימין פואד בן אליעזר מבית החולים.

"אחרי 40 יום, אני חוזר הביתה", אמר אל מול המיקרופונים הרבים שהוצמדו לו. "זה לא קל לי, בעיקר כשאני עומד ליד צוות שאין לי הגדרה אחרת בעברית מאשר לומר - הביאו אותי מהמוות לחיים. היו שסברו שאני לא אגמור את הלילה, אבל גמרתי את הלילות וגמרתי את הימים בזכות הצוות הרפואי", אמר בהתרגשות רבה.

למרות שניכר בו כי משקלו ירד באופן משמעותי, נראה פואד טוב, ואפילו זכר להתייחס לשביתת הרופאים, כשהוא מביע הזדהות עמוקה עמם. "רק מי שעבר את מה שעברתי פה יודע כמה עבודת קודש החבורה הזאת עושה. זה לא רק הם, זה הרופאים, זה האחיות, האחים, העוזרים".

כאשר נשאל לגבי היחס אותו קיבל מהצוות הרפואי, הדגיש פואד כי החולים האחרים זוכים ליחס לא פחות טוב ממה שהוא זכה לו. הוא סיפר כי הסתובב לא מעט בין המחלקות ועקב אחר הטיפול בחולים, כשהוא שבע רצון בהחלט ממה שראו עיניו.

לשאלה המעסיקה רבים בדבר חזרתו לחיים הפוליטיים, השיב כי בהחלט כן. "אני מתכוון לחזור לפעילותי הפוליטית לאט לאט. מה שקורה במדינה חשוב לי. מה שקורה לנו גם חשוב לי. אני אעשה כל מה שרק אפשר, עד כלות נשמתי, כדי להצדיק את חזרת נשמתי אל מקומה".

כצפוי, שאלו אותו מספר עיתונאים ציניקנים האם יוכלו להרשות לעצמם לייחס את דבר מחלתו למצבה המדורדר של מפלגת 'העבודה', דבר שמן הסתם גרם לו לעצב עמוק. "הפילוג בעבודה לא השפיע על מצבי. מי שמנסה לייחס ולנכס לעצמו איזושהי סיבה שיתרחק מהדבר הזה כי אני יותר חזק מזה", השיב להם פואד, בטון נחרץ.

מנהל בית החולים, ד"ר בני דוידזון, הצליח להצחיק את הנוכחים כשאמר כי בימים האחרונים ניסה בן אליעזר "לנהל את המדינה מארומה", הוא בית הקפה השוכן בתוך בית החולים. הוא סירב לפרט אודות מצבו הרפואי של הח"כ המשתחרר, ואמר רק כי "הוא הגיע לכאן כשהיה חולה מאוד והתוצאה הסופית שהוא נראה נפלא".

אחד הרופאים, פרופ' צבי ורד, אמר: "אנחנו מאוד שמחים שפואד יוצא מבית החולים. אנחנו שמחים שהוא יכול לחזור בהדרגה למה שהוא יודע הכי טוב לעשות. אנחנו מאחלים לו רק בריאות". הוא גם הודה לאנשי הצוות הרפואי, שעזרו בטיפול. ד"ר יובל לאונוב, שטיפל גם הוא בשר לשעבר, אמר: "אנחנו קיבלנו חולה במצב יחסית קשה לטיפול נמרץ שלנו וטיפלנו בו במסירות רבה, כמו שאנחנו מטפלים בכל החולים שלנו".

ברכת השבים

בן אליעזר אושפז לאחר שלקה בשפעת, שהסתבכה לדלקת ריאות קשה. בימים הראשונים לאשפוזו הורדם והונשם, כשהוא מקבל טיפול אנטיביוטי. בשלב מסוים אף נשקפה סכנה לחייו. הוא מיעט לדבר עם הסובבים אותו, וחבריו לסיעה נמנעו מלבקרו לבקשת בני משפחתו.

מספר ימים לאחר שאושפז הועבר ממחלקת הטיפול הנמרץ שם שהה בתחילה אל המחלקה הפנימית. שבועיים לאחר ששב להכרתו שבו רופאיו והרדימו אותו בשנית בשל סיבוך שאינו קשור לדלקת הראות עמה הגיע.

יו"ר סיעת העבודה, ח"כ איתן כבל, שוחח עמנו מספר פעמים וסיפר על מצבו של פואד, שהלך והשתפר. הבוקר, כששמע על השחרור הצפוי, בירך את חברו "בברכת השבים". הוא הביע תקווה כי פואד יוכל להמשיך ולתרום לתנועה, יחד עם זה הזכיר לו כי "הבריאות מעל לכול", וכי עליו לעשות הכול כדי לשמור על עצמו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}