כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

הערבים דורשים מסגד בעירייה • הסערה הבאה בכיכר ספרא?

כמאתיים עובדים ערבים בעיריית ירושלים המקפידים להתפלל במהלך יום עבודתם, פנו ליו"ר הוועד בבקשה: ליהודים יש בית כנסת, גם לנו מגיע מקום תפילה מסודר

דורשים מסגד. צילום אילוסטרציה: אתר 02
דורשים מסגד. צילום אילוסטרציה: אתר 02

אם לא היה די במשברים האחרונים בעיריית ירושלים, נראה כי משבר חדש וגדול יותר מקודמיו נמצא בפתחו.

עובדים ערבים, מרביתם דתיים המקפידים להתפלל במהלך יום עבודתם, פנו בימים האחרונים ליו"ר ועד העובדים, ציון דאהן בבקשה כי יסייע להם לאתר חדר בבניין העירייה שישמש לתפילותיהם.

לטענת העובדים שהושמעה באוזניו של דהאן, הם נאלצים מידי יום להתפלל במסדרונות הסמוכים למשרדהים וכן במעברים ציבוריים שונים וגורמים לעיניים משתאות של שאר העובדים בעירייה.

"אני נתקל מדי יום בעובדים הערבים כשהם כורעים ומתפללים בכל מיני מעברים, לעיתים לעיניהם המשתאות של עובדים אחרים שלא מבינים במה מדובר. זה לא מכובד והגיע הזמן לפתור את הבעיה. זה מגיע להם", הוא אומר ל'ידיעות ירושלים'.

אך נראה כי בוועד העובדים עצמו מקבלים 200 העובדים הערבים בעירייה תמיכה גורפת. לטענתם מדובר בזכויות בסיסיות המגיעות לעובדים. "הוועד חייב לדאוג לצורכי הפולחן של בני הדתות השונות. ליהודים יש במתחם כיכר ספרא בית כנסת מכובד אבל למוסלמים אין כלום. הגיע הזמן לשנות את המצב", אומר דהאן.

יצוין, כי הערבים והמוסלמים טוענים כי לפני 15 שנה נבנה בכיכר ספרא בית כנסת עבור העובדים הדתיים והחרדים בעירייה. אך בקשה דומה שהוגשה בעבר על ידם זכתה להתנגדות רבה בקרב חברי הסיעות החרדיות והימניות במועצת העירייה, דבר העלול להתרחש גם הפעם.

בחודש האחרון קיים ועד העובדים פגישות עם נציגי האגף לחירום וביטחון בניסיון לאתר מקום אשר יוכל לשמש חדר תפילות עבור העובדים המוסלמים, אך ניסיונותיהם העלו חרס.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "לא נעשתה כל פנייה של עובדים בנושא. במידה ותתקבל פנייה, הנושא ייבדק".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}