כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

"הרנטגן? הכל בלוף! הכל שקר!" • הבבא ברוך מדבר

מלחמת ה'באבות' בנתיבות מגיעה לטלוויזיה • בראיון שהעניק לאמנון לוי, האשים: "אילו היה אמיתי, אני הראשון שהיה מביא אותו לפה" • ומה הגיב הרנטגן? • צפו בוידאו

הבבא ברוך. צילומסך: ערוץ 10
הבבא ברוך. צילומסך: ערוץ 10



"יש סיטרא דקדושא ויש סיטרא אחרא", כך אמר הבבא ברוך בראיון טלוויזיוני נדיר שהעניק לאמנון לוי בערוץ 10 ביום חמישי האחרון כשדבריו מכוונים ליריבו, 'הרנטגן'.



את הראיון העניק הבבא ברוך לאחר שנים ארוכות בהן לא דיבר בטלוויזיה.

העיתוי לשידור של הראיון מבחינת אנשי הרב היה חיוני, זאת על רקע המלחמה המתנהלת בחודשים האחרונים בין חצר הבבא ברוך לבין חצר הרנטגן בנתיבות.

במהלך הראיון, התבטא הבבא ברוך חריפות על הרנטגן ואמר: "אילו היה אמיתי והיו הדברים כמו שמתארים אותם, אני הראשון שהייתי מביא אותו לפה, מקרב אותו, מכבד אותו, אבל אני לא יכול. שיוכיח לנו שהוא כך, אני אקח אותו על כתפיי וארקוד איתו, אבל הכל בלוף, הכל שקר".

במהלך התוכנית הובאו דמויות ועיתונאים שדיברו על הנהגתו של הבבא ברוך: "ההנהגה של הבבא ברוך היא הנהגה שבנויה על ייחוס אבות", אמר העיתונאי אבישי בן חיים. "מי שלקח הכי הרבה בדור הזה מאביו (הבבא סאלי- י.א.) זה הוא".

עדיאל אלופי, שהיה מעורב בחקירת פרשת השוחד של הבבא, מספר כי לאחר שנעצר הבבא ברוך, הוא ביקש לחרוג מהנהלים ולבוא לבקר את אביו. בחדר בו נכחו הוא ומספר אנשים נוספים ביקש ה'בבא סאלי' מאלופי לשחרר את בנו. "אני לא אהבתי את ההתנהלות הזו", אמר אלופי. "הוא השתמש בייחוס אבותיו".

"לא לוקח אגורה"

"אמנון לוי, תשמע. אני אומר לך דבר ברור", אומר הבבא ברוך בראיון כשהוא מתייחס לפרשת השוחד בגינה ישב בכלא במשך חמש שנים. "כל מה שהאשימו אותי לא היה ולא נברא. אני מעולם לא לקחתי מאף אחד כלום. אולי אני נתתי. אז מה?

"זו הייתה עלילה והמטרה הייתה לחסל אותנו מבחינה פוליטית". לטענתו, חמש השנים שישב בכלא היו התיקון עבורו, משהו שכל צדיק אמור לעבור כדי להגיע למקום ולדרגה אליו הגיע עד היום.

"יש סיטרא דקודשא, שזה אנחנו, המשפחה שלנו, אנחנו משפחה קדושה, כמו שאמרת. בעלת שורשים ובעלת ענפים ויש סיטרא אחרא שמנסה להתחקות ומנסה לגרוף חלק מהקדושה אבל לא יעזור לה כלום".

כשנאלץ להתמודד עם השאלות על השוחד ועל הכספים הזורמים במוסדות ובכיסי משפחתו ושלו עצמו, אומר הבבא ברוך: "אין אף אחד במשפחתי שלוקח אגורה אחת שחוקה לכיסו".

אך במסמכים שנחשפו בתוכנית עולה כי העמותה והמוסדות מספקים לא מעט תעסוקה לבני המשפחה. בין העובדים, שנמצאו במסמכים, בנו של הבבא ברוך, בן אחיה של אשתו, גיסו בן דודו של אביו והרשימה עוד ארוכה.

מחצרו של הרנטגן נמסר בתגובה כי הדברים של הבבא ברוך אינם ראויים לתגובה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}