כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

היסטוריה במאה שערים: תולדות אברהם יצחק עוזבת

בחצר ה'קנאית' מתלוננים על צפיפות לצד שכירות יקרה • השבוע נרכש מגרש בן 3 דונם ברחוב ישעיהו, שעתיד להפוך ל'מאה שערים השניה' • העסקנים: "לא הייתה ברירה"

דגם המרכז המתהווה של תולדות אברהם יצחק
דגם המרכז המתהווה של תולדות אברהם יצחק

היסטוריה בשכונת מאה שערים בירושלים: חסידות תולדות אברהם יצחק, הנמנית על חוגי ה'קנאים', עוזבת את השכונה הוותיקה ומקימה מרכז עולמי ברחוב ישעיהו בירושלים.

העסקנים, חברי קרן ועד הבניין של המוסדות, השלימו בימים האחרונים את גמר קנין המגרש הגדול בסמוך לקולנוע אדיסון המיתולוגי, שעל חורבותיו נבנה בימים אלו שיכון סאטמר שיכלול מוסדות ומגורים.

השבוע ערך האדמו"ר במעונו מעמד שתיית 'לחיים' בגין השלמת העסקה.

על-פי התוכנית, כבר בחודשים הקרובים יעלו הדחפורים ויחלו בבניית המרכז העולמי של החסידות.

בבנין הגדול, שיתפרס על שטח בן 3 דונם, יוקמו בית-מדרש, שטיבלאך, היכל טישים, ישיבה קטנה, ישיבה גדולה, כולל, תלמוד תורה, מקווה טהרה - ואפילו אולם שמחות.

המבנה הנוכחי בו שוכן מרכז החסידות, ממוקם ברחוב עונג יום טוב בשכונת מאה שערים - ועל חלקו משלמת החצר דמי שכירות חודשיים על-סך 5,000 דולר. בנוסף, בשל שטחו המוגבל, אין באפשורתו להכיל את האירועים הגדולים של החסידות.

רכישת המגרש הנוכחי נחשבת לצעד היסטורי, כיון שחסידות 'תולדות אברהם יצחק נמנית על דרכו של בעל ה'שומר אמונים', שסירב לנטוש את מאה שערים.

אלא שפתרונות מקום ממשיים לא נמצאו, ובעקבות כך הוחלט על צאתה של החסידות מהשכונה לטובת המגרש ברחוב ישעיהו, שממוקם בסמוך לשכונה.

אחד מעסקני החצר מעניק ל'בחדרי חרדים' זווית ראיה נוספת: "מאה-שערים הולכת ומתרחבת לשכונות הסמוכות. עובדה, שסאטמר מגיעה לרחוב ישעיהו - וכעת גם אנחנו".

ל'בחדרי חרדים' נודע, שבחלקו השני של המגרש יוקם תלמוד תורה 'עץ חיים' וכן בנייני מגורים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}