כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

שביתת בתי החולים • המנהל מסביר: למה לא שבתנו • ראיון

"בבתי החולים הדתיים, קובעים הרבנים - והם מתנגדים לשביתה", מסביר פרופ' מרדכי רביד, מנהל 'מעייני הישועה' • "למרות זאת, כולנו תומכים במאבק הרופאים"

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

השביתה בשירותי הרפואה ובבתי החולים - לא ממש השיגה את מטרתה: הצדדים לא הגיעו למשא-ומתן מתקדם, וככל הנראה המילה האחרונה במשבר טרם נאמרה.

במהלך השביתה, החליטו כמה בתי חולים שלא להצטרף לשביתה, וזאת למרות ההזדהות עם כאבם של הרופאים ברחבי הארץ.

"בתי-חולים עם ציביון דתי או חרדי לא שבתו", טוען פרופסור מרדכי רביד, מנהל בית החולים 'מעייני הישועה' בשיחה ל'בחדרי חרדים'. "הממסד הרבני היה ויהיה נגד השביתה בטענה שהיא לא מוסרית והם אלו שמכתיבים מדיניות בבתי חולים כמו שלנו.

לטענת פרופסור רביד, השביתה בבית חולים כמו זה שהוא מנהל, לא הייתה מועילה בלאו הכי. "אנחנו נחשבים לבית חולים קטן. לכן אין הרבה השפעה על מערכת הבריאות אם אנחנו שובתים או לאו.

"יחד עם זאת", הוא מבהיר, "כולנו תומכים בנושא השביתה, אבל אנחנו שונים ממקומות אחרים או בתי חולים שונים. זה בדיוק כמו שאצלנו לקדושת החיים או לנושאים בריאותיים אחרים יש משמעות שונה".

• הרגשתם בעומס חריג בימי השביתה?

"העומס הורגש יותר מימים כתיקונם, אך זה לא היה היסטרי.

"אני בהחלט מבין את האנשים שכואבים וכואב בעצמי את מצוקת מערכת הבריאות וההתנהלות הלא נכונה של שלוש הממשלות האחרונות בנושא הזה. כל שאני יכול הוא מקסימום לדבר באמצעי התקשורת ולנסות להסביר באוזני מקבלי ההחלטות - שהם שונים. אולם כנראה זה לא יעיל - ועובדה שזה הגיע למצב שהיו צריכים לשבות.

"השכר הוא אחת הבעיות היותר משמעותיות בשביתה הזאת, אך לא הבעיה היחידה. אני מאמין שהמצב יתוקן רק אחרי שיהיה משבר אמיתי ומישהו יחליט להתעשת".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}