כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

כך נאבחן אנשים לפי תווי הפנים

היום יותר ויותר רופאים נותנים את הדעת לתווי הפנים של מטופלים • גם ברפואה משלימה אבחון לפי תווי הפנים הינו אבחון שגרתי • ד"ר יעל טוקצ'ינסקי מנסה להסביר איך זה עובד

כך נאבחן אנשים לפי תווי הפנים

כל אדם מסתכל על פניו של בר שיחו ורואה אם הוא חכם או טיפש, בעל לב טוב או בעל לב רע, דוחה או מושך, מודאג או רגוע, כועס או שליו.... ועוד הרבה-הרבה דברים. ולא רק מתרשם. על סמך הסתכלות בלבד אנשים בוחרים, למי מהנוסעים עמם בדרך לספר משהו, ולמי - לא. את מי לשאול, איך למצוא רחוב - ומי לא יענה או לא יגיד אם לא יידע. ממי לבקש לשמור על המזוודה בזמן שאתם קופצים לשירותים בשדה התעופה - וממי להיזהר. בחלקם אנחנו צודקים ובחלקם אנחנו טועים.

ובכל זאת כל אדם רואה משהו על פני אדם אחר. אולי משום שבתת-מודע הוא כבר מבין ויודע דברים מסוימים. אולי, בגלל שהאינטואיציה לוחשת לו באוזן, ואולי משום שישנם דברים מתורת האבחון על פי תווי הפנים שנהיו לנחלת הכלל, כמו, למשל: סנטר מאסיבי - מורה על כוח רצון ועקשנות, שפתיים עבות - על תאוותנות, מצח גדול - מסמל הרבה חכמה וכו' וכו'. באנגליה, בימי מלכת אליזבט, העריכו מאד את החכמה, ומצח גבוה נחשב גם לשיא היופי. כדי להיות יפות יותר, נהגו נשים אנגליות למרט שיער מהחלק הקדמי של ראשן. לשם כך הן לקחו בד, טבלו אותו בחומץ ומרחו עליו צואת חתולים. בד זה שימש אותן בתור אפילטור.

במשך מאת ואלפי שנים אנשים אגרו את המידע הזה, בדקו, השוו - וכך נולד מדע האבחון על פי תווי הפנים. זהו מדע אמפירי, שקיים אצל כל עמי העולם. אודות "חכמת הפרצוף" אתם יכולים לקרוא, למשל, הן אצל חכמי ישראל מכל הזמנים והן אצל סינים עתיקים, עובדי עבודה זרה. ביוון העתיקה השקיע עוד אריסטו רבות בנושא.

אז מה זה אבחון על פי תווי פנים? הנה כמה דוגמאות. רק תזכרו: אין להסיק מסקנה על סמך סימן בודד - אף פעם!

- פנים מרובעות מראות על אדם עקשן, חזק ויודע להשיג את מטרותיו. זהו אדם פרקטי, חרוץ, רודף צדק, עומד בשתי רגליים על הקרקע, רחוק מסנטימנטים, אידיאלים, נוסטלגיות וכיו"ב. אצלו הראש גובר על הלב. הוא יודע מה הוא אומר ולא כל-כך מתעניין לשמוע, מה אומרים אחרים.

- פנים עגולות מורות על אדם בעל יוזמה ומהיר מחשבה. ברם, מחמת חוסר שליטה עצמית ובגלל,שמילים קודמות אצלו למחשבה, הוא עלול לטעות. הוא מוכן לעשות כל דבר, ולעיתים אף מתלהב לעשותו, אך משנתקל בקשיים, הוא מוצא את עצמו אבד עצות וחסר אונים. הוא יודע להעריך כסף, אך יחד עם זאת ניחן בלב רחב. אוהב לייעץ, אך לא אוהב לשמוע עצות, נעלב בקלות ואוהב תהילה. אנשים בעלי צורת פנים כזאת לא אוהבים לריב ורודפים שלום. הם חברמנים ומשלבים בצורה אידיאלית בין פרקטיות לרומנטיות ורגישות.

- פנים סגלגלות מראות על אדם זריז, בעל טמפרמנט חם ושליטה עצמית מפותחת. הם מתלהבים מדברים שונים, ומתקשים לסיים את מה שהתחילו, מוצאים חברים חדשים בקלות אך לא נקשרים אליהם להרבה זמן. הם רואים את השורש של כל בעיה, ויודעים לנחש ולנבא.

בהסתכלות על הפנים ניתן לשפוט גם על מצבו הבריאותי של האדם. למשל, צבע צהוב של עפעף תחתון מורה על נטייה לטחורים, בעוד שצבע חום של אותו עפעף מספר על כך, שטחורים כבר קיימים. הם עוד לא מציקים, אבל כבר כדאי לטפל בהם ולהתחשב בהם. כדי שהמחלה לא תתפתח ולא תתחיל להטריד, כדאי ללכת הרבה ולעשות שטיפות קרות. לפי מיקומם של החצ'קונים ניתן לדעת על חולאיו של האדם. אם נבחן את מיקומם על הפנים, נדע בדיוק, באלו איברים יש לטפל/לחזק.

בעזרת הסתכלות על הפנים ניתן למנוע מחלות ומצבים בריאותיים קשים. ניתן כמה דוגמאות לדבר. כך, למשל: שיבוש ברגישות עד להיעלמות מוחלטת של הרגישות באזור שבין הסנטר לשפה התחתונה מצביע על התקרבותו של אוטם שריר הלב. צוואר קצר מסמן לנטייה למחלות לב. אם השפתיים מקבלות מידי פעם גוון כחול, זהו סימן לכך, שאדם מפתח אי-ספיקת הלב.

עם הופעת תסמיני המחלות, ניתן לנקוט בצעדים של טיפול מונע ובכך להציל את האדם מסבל, או אף להציל את חייו. כמו כן, תווי הפנים מספרים על תזונתו של האדם ועל חסכים תזונתיים שיש לו. כך, למשל, גבות דלות מצביעות על מחסור במינרלים חיוניים: אבץ, זרחן ויוד. על האדם בעל גבות כאלה לאכול יותר דגים, בצל, אגוזים, אצות ים, שום, פטרוזיליה, פטריות, פלפל אדום ופלפל שחור.

אם אדם סובל מעיניים דומעות במעבר ממקום חם למקום קריר יותר, זהו סימן למחסור בקליום. אדם כזה יפתור את בעייתו (וכן בעיות נוספות שיש לו מחוסר קליום!), אם ירבה באכילת ירקות שורשיים, כמו צנון, צנונית, שורש סלרי, שורש פטרוזיליה וכדו'. עור הפנים רגיש מאד לכל השינויים המתרחשים בגוף האדם ומיד מגיב אליהם. אצל אנשים, שסובלים מפצעים על הפנים ניתן לעשות אבחון מדויק ביותר של מצבם הבריאותי אם נתייחס לפצעי הפנים שלהם כאל מפת הגוף.

החכם באדם אמר: "אין חדש תחת השמש". אכן, היום יותר ויותר רופאים נותנים את הדעת לתווי הפנים - ידע עתיק ימין, שבזמנו בלעדיו לא פעל שום רופא. ברפואה משלימה אבחון לפי תווי הפנים הינו אבחון שגרתי, חלק מהאבחון הכולל של החולה, שמספר הן על מצבו הבריאותי של החולה, הן על תכונות האופי שלו והן על גורלו.


ד"ר יעל טוקצ'ינסקי, אבחון וטיפול בשיטות טבעיות ע"י נטורופתיה, הומאופתיה, דיקור, פרחי באך, צמחי מרפא, צבע, קריסטלים ותמציות קריסטלים, נרות הופי וטיפולים אנרגטיים של מחלות שונות: מצבים דלקתיים, בעיות שינה, הצטברות נוזלים באוזניים, חוסר איזון הורמונלי בכל הגילאים אצל גברים ונשים, בעיות פרוסטטה ועוד. מסייעת לטיפול בבעיות וסוגיות שונות הקשורות בפיריון (איזון הורמונאלי, סיוע בקליטת הריון, שמירת הריון), הריון ולידה. טיפול טבעי בבעיות ומיחושים שמופיעים בהריון ולאחר הלידה. התאמת תזונה ייחודית ואישית, טיפול למניעת נשירת שיער, בעיות עור ודיכאון הקשורים להריון ולידה. טל.לתגובות ושאלות ולהזמנת תור בקליניקה: 054-845-01-03

קישורים:
אתר הבית
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}