כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

ומי מגן על ליצמן? ה'וושינגטון פוסט'

סגן שר הבריאות אמר כי בשביתת הרופאים הקודמת היו פחות מתים מאשר בימים כתיקונם - וזכה לחיצי ביקורת • נברנו בארכיון וגילינו: יש לליצמן על מי לסמוך

ניבא ולא ידע מה ניבא. ליצמן
ניבא ולא ידע מה ניבא. ליצמן



לא תאמינו מה הצלחנו למצוא.

כאמור, בעקבות שביתת הרופאים האחרונה, התראיין סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, ובדרך של הלצה ניסה להרגיע את המראיין באומרו כי בשביתת הרופאים הקודמת היו פחות מתים מאשר בימים כתיקונם.

הסערה בעקבות דבריו לא איחרה לבוא. בכתבה ב'בחדרי חרדים', תקפה ח"כ רחל אדטו את ליצמן על דבריו. הבאנו את דבריה מול דבריו של ליצמן.

עוד בנושא:
ליצמן ליגלג על שביתת הרופאים - ח"כ אדטו תקפה

אלא שבמפתיע, התגלגל לידינו קטע, שפורסם ב'וואלה' לפני כעשר שנים, בעת שביתת הרופאים הקודמת.

בידיעה צוטטה ידיעה מה'וושינגטון פוסט ולפיה "מספר מקרי המוות בירושלים פחת בצורה משמעותית בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד".

להלן הפירוט:

"ב-9 במרס החלה ההסתדרות הרפואית בשביתה שנמשכת מאז, בתביעה לשיפור שכר הרופאים. מאז תחילת השביתה ועד היום בוטלו או נדחו מאות אלפי טיפולים במרפאות החוץ, ומאות ניתוחים שנקבעו לא בוצעו. למרות זאת, 'מספר הלוויות שביצענו ירד בצורה דרמטית', אומר חנניה שחור, מנהל חברה קדישא קהילת ירושלים. 'החודש היו רק 93 הלוויות, בעוד שבמאי בשנה שעברה היו 153 הלוויות, 133 במאי 98', ו-139 במאי 97'", אמר שחור והוסיף "אני ממש לא יודע למה זה קורה".

"לעומתו, מאיר אדלר, מנהל חברה קדישא שמגר בירושלים, מציע סיבה: 'יש בהחלט קשר בין שביתת הרופאים ובין מקרי המוות המעטים יחסית. הייתי עד לתופעה דומה בשביתת הרופאים בשנת 1983, שגם אז היו פחות מתים', אמר".

"את ההסבר לתופעה המפתיעה מספק מנהל בית החולים הדסה בירושלים, פרופ' אבי ישראלי: 'מוות הוא לא המדד היחיד לפגיעה בחולה. חוסר טיפול רפואי עלול להוביל למוגבלות, כאב וירידה כללית בתפקוד. נכון, ניתוחים שאינם דחופים ולא בוצעו בחולים בגלל השביתה, יכולים להביא לשיפור במצב הבריאות, אבל ניתוחים כאלו יכולים להביא לחוסר תפקוד זמני או אפילו למוות של החולים החלשים. באופן כללי, במשך חודשי השביתה, פנו יותר אנשים לרופא המשפחה ולחדרי המיון שאינם משתתפים בשביתה'".

לקרוא, ולא להאמין.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}