כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

"בזכות אבא, המגדלור של המכללה" • הבת עדינה חוגגת

בירושלים חגגו אתמול כל המי-ומי, כשבראשם הגר"ע יוסף, עשור למכללה החרדית • שרי רוט על האירוע של המכללה שהקדימה את כולם I הצלם יעקב כהן עם גלרית ענק ווידאו

המייסדת עדינה בר שלום, שר החינוך גדעון סער, והמנכ"ל עו"ד אריאל דרעי
המייסדת עדינה בר שלום, שר החינוך גדעון סער, והמנכ"ל עו"ד אריאל דרעי



צריך היה לראות את עדינה בת שלום, בתו הבכורה של הגר"ע יוסף, מנשקת את ידיו של אביה, כדי להבין מה סוד כוחה וסוד כוחו של מפעל חייה: המכללה החרדית. צריך היה לראות את המבט המעריץ שנתנה בפניו של אביה, כדי להבין הכול.

"אשה עקשנית אחת, וברכת אבא, ואיזה אבא", אמר בפאתוס יהורם גאון, מנחה הערב שנערך אתמול (ד) לרגל עשור ל'מכללה של עדינה', או בשמה הרשמי: המכללה החרדית.

עו"ד אריאל דרעי, המנכ"ל, זכה אף הוא לקצור שבחים. "כשאני רואה אותו נמצא במקום יום, ולעיתים גם ליל, אני לא מבינה איך יכולתי להסתדר לפני שהגיע", אמרה עדינה.

מי היה חולם שתגיע ליום הזה, במצב הזה. כשהקימה את המכללה, היו לה 23 תלמידות, שהסתופפו בחדר קטן ולמדו. אבל לה היה רצון עז, ומסירות עד אין קץ. ואל מול הרוח העזה, שלעיתים נדמה היה שתסחוף אותה לאחור, התקדמה כל העת קדימה.



כשהקימה את המכללה, המושג של לימודים אקדמיים במגזר החרדי היו כמעט בגדר חלום. היו גם התנגדויות רבות, איתן היה עליה להתמודד.

אבל אביה גיבה אותה כל העת, וזה מה שהעניק לה את הכוח ואת היכולת.

"לעיתים חלומות מתגשמים", אמר לה גאון - וצדק.

"ואם זו לא ליבה, מהי כן?" - הפנה שאלה עוקצנית לעברו של שר החינוך, גדעון סער, שכיבד את האירוע בנוכחותו, לצד כל שרי ש"ס: שר הפנים אלי ישי, שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס, שר הדתות יעקב מרגי והשר משולם נהרי.

מעל לכל, כיבדו את האירוע בנוכחותם הגר"ע יוסף והראשל"צ הגר"ש עמאר, ורעייתו הרבנית מזל עמאר.

הגר"ע יוסף במשא המרכזיצילום: הגר"ע יוסף במשא המרכזי
הגר"ע יוסף במשא המרכזי


"המגדלור של המכללה"

"בראש ובראשונה אני מודה לאבי מורי, שהקב"ה יעניק לו בריאות איתנה ואריכות ימים ושנים", נאמה עדינה, וכל הרגש שבעולם היה מקופל בקולה. קריאות אמן של הקהל ליוו את דבריה. "הוא המגדלור של המכללה, גם בעיתים קשות, כשאחרים חששו", הוסיפה.

היום, עם 1100 תלמידים ותלמידות, היא יכולה לחייך לזכר ימי הבראשית הקשים. במכללה שלה מעניקים לבוגרים/ות את כל סוגי התארים האקדמיים.

היו שם כל ה"מי ומי". ראשי ארגון 'מפתח' ו'קמח' - ארגונים המשלבים את הציבור החרדי במקומות עבודה. היו שם נשיאות האוניברסיטאות המובילות. היה שם ראש עירית ירושלים, ניר ברקת, נכבדים ממשרד החינוך וכמובן 100 תלמידות שקיבלו במהלך הערב את התואר המיוחל, חלקן אפילו תואר שני.

אבל המפתיע מכל היו הדברים ההדדיים שנשמעו מפי נשיא מועצת החכמים ומפי שר החינוך. סער דיבר על כוונתו להגדיל את נתח התקציב ללימודים אקדמיים למגזר החרדי. הוא קרא למעסיקים חילוניים להכיר בכך שהציבור החרדי רוצה לעבוד, אלא שלא תמיד פותחים בפניו את הדלתות. הוא בישר על הקמתן של 20 כיתות לימוד לנוער נושר, ללימודים טכנולוגיים המשלבים גם לימודי קודש.

שר החינוך זוכה לצפחהצילום: שר החינוך זוכה לצפחה
שר החינוך זוכה לצפחה


"אהוב למעלה ונחמד למטה"

אחר-כך הודה סער לאיש ש"ס המופקד באופן בלתי רשמי על נושא החינוך: השר משולם נהרי, האיש שכיהן במשך שנים כעובד ציבור במשרד החינוך. "השר נהרי מספר לי תמיד על היכולות של מוסדות החינוך החרדיים להגיע להישגים. בגלל המחנכים המסורים", אמר סער. וסיפר על העמקת לימודי מורשת בחינוך הממלכתי. הוא סיים בדברי ברכה לגר"ע, ש"כולנו מכבדים ומעריכים אותו".

גם נשיא המדינה, שמעון פרס, הנמצא בימים אלו בארה"ב, העביר בוידאו את ברכתו לאירוע, למכללה וכמובן לגר"ע. "הרב עובדיה יוסף הוא אחד האנשים הנערצים עלי ביותר. לא רק בגלל העומק שלו בידיעת התורה, אלא גם בגלל ההשראה שהפיץ סביבו לעשות דברים מקוריים".

ואז נטל הגר"ע את המיקרופון, ובנאום חוצב להבות, סיפר על זכותן של נשים, המאפשרות לבעליהן ללמוד. הוא דיבר, כשמבטו מופנה היישר לעברה של בתו האהובה, עדינה, שהתקשתה להסתיר את התרגשותה.

ואז הפנה את משפט הסיום שלו אל שר החינוך, להפתעת כל הנוכחים באולם. "אוהב התורה ולומדיה, שר החינוך היקר, אהוב למעלה ונחמד למטה".

במשפט הזה היה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, רק יכול היה לחלום לזכות.









































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}