כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

הרב אילוז חשף: הבאבא חאקי ניבא שאצא גדול

במהלך ההילולא ל'באבא חאקי' ברמלה, סיפר הרב אילוז - רבה החדש של אור עקיבא, כיצד נגלה הבאבא חאקי לסבו בחלום וסיפר לו על נכדו שנועד לגדולות • דיווח מהשטח

הילולת הבאבא חאקי. צילום ארכיון
הילולת הבאבא חאקי. צילום ארכיון

ארבעים ואחת שנה חלפו מאז הסתלקותו לשמי רום של רבי יצחק אביחצירא זצוק"ל המכונה בפי כל 'סידנא בבא חאקי'.

דומה, שמשנה לשנה הולך וגדל שמו - והדבר ניכר בהשתתפות רחבה של הציבור בהילולה המסורתית.

מי שעומד בראש ההילולה שהתקיימה בליל חמישי האחרון, הוא בנו, רבי יחיאל אבוחצירא, המשמש כרבה של העיר רמלה.

המעמד, שנערך באולמי 'אשר' ברמלה, כינס והביא בכנפיו המוני אדם, זקנים ונערים שמלאו את האולם עד אפס מקום, אל מול שולחנות ערוכים ברוב פאר והדר. את שולחן המזרח פיארו וכבדו בהשתתפותם, רבי ברוך אבוחצירא, הרב יונה מצגר הרב הראשי, רבי אברהם חפוטא ראש ישיבת הרמב"ם, רבי משה בן אבו- רב שכונת גילה, רבי דוד אביחצירא רבה של יבנה, רבי אליהו יצחק אילוז רבה החדש של אור עקיבא ואישי ציבור.

בדברים שנשאו הרבנים החשבים, הועלו על נס פועליו הרבים של בעל ההילולה, למען עם ישראל בפרט ויהדות מרוקו להם היה כאב רוחני מסור בפרט. שבחיו של הצדיק, הניסים והנפלאות שחולל, המעשים הכבירים והגדולים שיצאו מביתו אל שדרות העם, עמדו בלוז הנאומים רבי התוכן ומעוררי ההתרגשות.

בין לבין, הנעימה תזמורת שהשמיעה את מיטב הפיוטים והלחנים, שהיו לנכסי צאן הברזל של המשפחה לדורותיה. הנעימו לציבור הרב שמעון אילוז ויוסי אלמליח. הקהל התמוגג והריע לקול צלילים המיוחדים שהביעו את הכמיהה וההתרפקות על המסורת המרוקאית המפוארת בת מאות השנים.

במהלך המעמד, ניגשו הקהל אל בנו האדמו"ר, שהרעיף את ברכותיו על ראש הציבור, בזכותו של בעל ההילולה שרוחו הגדולה ריחפה בחלל. לאחר מכן, יצא האדמו"ר בראשות ההמונים לעבר הציון, ששוכן באוהל בכניסה לבית העלמין הישן ברמלה. במקום, נערכו תפילות ונאמרו סליחות מתוך הספר 'משכנות לאביר יעקב' , הספר מכיל את התהילים ותפילות שחוברו במיוחד לימי ההילולא של רבני המשפחה, ברוב עם במשך שעה ארוכה.

בתוך כך, לרגל מעמד הכתרתו שנחוגה יומיים לפני ההילולה, ניצל הרב אליהו יצחק אילוז את ההזדמנות, כדי לספר על הישועה הגדולה שפקדה את אמו ואשר הצדיק ה'בבא חאקי,' שאת שמו נושא הרב אילוז, נקשר אליה.

בין הצדיק רבי מסעוד אמסלם זצ"ל סבו של הרב אילוז שנפטר לפני חודשים אחדים, לבין ה'בבא חאקי' שררו קשרי ידידות עוד מתקופת מגוריהם במרוקו. רבי מסעוד התגורר ברמלה ואילו בתו וחתנו, הוריו של הרב אילוז התגוררו בקריות שבצפון.

בליל לידתו של הרב אילוז, ראה רבי מסעוד את ידידו ה'בבא חאקי'-שכבר נסתלק לעולמו, בחזיון הלילה והנה הוא קורא לו לקחת את תיק המילה שלו ולצאת לדרך כדי למול את נכדו הנולד. "נכדך זה נועד לגדולות" בישר ה'בבא חאקי'. רבי מסעוד לא ידע על כך דבר עד כה. באותה תקופה, הטלקומוניקציה לא הייתה מפותחת כבימינו והתקשורת התנהלה בעיקר באמצעות הדואר. הוא מיהר לחפש טלפון אצל אחד ממכריו, וכאשר התבררה נכונות הבשורה, מיהר לצאת לדרך.

"לאור הבשורה שהגיעה מצד ה'בבא חאקי' ביקש זקני רבי מסעוד, כי יוסיפו לי יצחק על שמו", מסיים הרב אילוז.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}