כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

"מגיע לכם פרס" • מבקר המדינה מבקר בבני-ברק

מבקר המדינה ביקר בעיר התורה והחסידות בני-ברק ועמד על התפתחותה הכלכלית והתעסוקתית • בייחוד התפעל המבקר מרמת האלימות הנמוכה בה מצטיינת העיר

"מגיע לכם פרס" • מבקר המדינה מבקר בבני-ברק

"העיר בני-ברק הינה דוגמא ליעילות מירבית בתחומי ההכשרה המקצועית, היזמות העסקית ומכלול השירותים החברתיים המוגשים לתושבים", כך אמר מיכה לינדנשטראוס, מבקר המדינה בביקורו בבני ברק.

המבקר מרכז מעלו"ת – מרכז עירוני להכשרה מקצועית ותעסוקה בבני-ברק, כאורחם של העירייה, משרד התמ"ת והג'וינט.

את ביקורו החל המבקר עם הרב יעקב אשר, ראש העיר והרב מנחם אייזנברג, סגן רה"ע וראש האגף לשירותים חברתיים בבניין החדש של האגף ברחוב הירדן וסקר בהתעניינות מרובה את התכניות והפעילויות בהן מסייעת העירייה, בסיוע משרדי ממשלה וגופים נוספים, בהכשרה מקצועית וביזמות עסקית נרחבות.

הרב יעקב אשר, ראש העיר הציג בפני המבקר את מגוון ארגוני החסד והעזרה לכלל ולפרט הפועלים בעיר בני-ברק, הנחשבת ל"עיר החסד". בתשובה לשאלות המבקר, סקר ראש העיר את תחומי מפעלי "קמחא דפסחא" המקומיים לקראת החג ובשיתוף פעולה של הרב מנחם אייזנברג, סגן רה"ע וראש האגף לשירותים חברתיים וגב' ארלט מויאל, מנהלת האגף.

בפני המבקר הוצגה גם פעילות מט"י – מרכז טיפוח יזמות עסקית, העוזרת ומסייעת להקמתם ולפיתוחם של עסקים קטנים בעיר ובמגזר החרדי, על ידי הרב יוסף ויטמן, אחראי מט"י חרדי בערים בני-ברק, מודיעין עילית, אלעד וערים נוספות.

נציגי משרד התמ"ת הדגישו את הסבסוד הרב אותו מעביר המשרד, באמצעות המט"י, לפיתוח ולסיוע לעסקים במגזר החרדי, כשהכוונה היא שכל תושב שירצה להקים עסק יוכל לעשות זאת באופן מקצועית ובדרך קלה.

לאחר מכן, דיברו בפני המבקר שניים מתושבי העיר, שהשתלבו בהצלחה בתוכניות המקצועיות שהעניקה העיריה והשתלבו במעגל העבודה והתעסוקה.

המבקר התרשם מאוד מההתקדמות המרובה שעברה העיר בתחום ההכשרה מקצועית והיזמות עיסקית ובתחום הרווחה והסיוע לתושבים, וציין לשבח את העובדה כי העיר בני ברק הינה העיר בעלת אחוזי האלימות הנמוכים ביותר מכל ערי ישראל.

"כבר שלוש פעמים הענקתי בעבר לעיר את הפרס בעבור העניין הזה, במסגרת "המועצה לארץ-ישראל טובה" שהפעילה תחרות בתחום זה לפני כ-20 שנה" סיים המבקר.

ראש העיר הוסיף בפני המבקר את חשיבותה ויחודיותה של העיר בני ברק המהווה מוקד עיקרי ומרכזי לכל ערי הפרפריה החרדיות, מהן מגיעים תושבי ערים אלו לבני ברק לקניות, ולכן מפותח מאוד תחום העסקים הקטנים בעיר וחשוב לתת להם סיוע של ממש כדי שיוכלו למנף את פעילותם בעיר.

מטעם משרד התמ"ת השתתפו בסיור גם מר משה בן משה, מנהל האגף להכשרה מקצועית; מר ראובן גרובט והרב הרשל קליין מהנהלת הג'וינט ורו"ח בועז ענר, משנה למנכ"ל משרד מבקר המדינה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}