כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

ה'סדר' במספרים • כמה חילונים יישבו בשולחן החג?

למרות האווירה התקשורתית, היוצרת אווירת קרע בין האוכלוסיות, רוב מוחלט של אזרחי המדינה יחגוג את ליל הסדר כהלכתו • בפנים: נתונים מרתקים על חג הפסח הקרב

שולחן ליל הסדר. צילום: מנח זרקא
שולחן ליל הסדר. צילום: מנח זרקא

נתונים המתפרסמים היום (ד') על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מעידים כי הציבור היהודי בארץ חוגג רובו ככולו את חג הפסח. הציבור החילוני והמסורתי בארץ העיד בפני עורכי הסקר כי גם השנה הם יערכו את ליל הסדר כהלכתו, ויקפידו על מזון כשר במהלך חג הפסח.

82% מהחילונים, 93% מה"מסורתיים לא כ"כ דתיים" ו-98% מהמסורתיים דתיים יישבו לסעודת החג יחד עם המשפחה.

למרות הנתונים המצביעים על אחוזים גבוהים סביב ההקפדה על אכילת מזון כשר לפסח הנתונים משתנים: 90% מהמסורתיים הדתיים, 68% מה"מסורתיים לא כ"כ דתיים" ו 22% מהחילונים מקפידים לא לאכול חמץ במהלך חג הפסח.

ומה חושבים החילונים על רמת הדתיות במדינה?

80% סבורים כי לדת השפעה חזקה על החיים במדינת ישראל ו-63% סבורים כי השפעת הדת התחזקה בשנים האחרונות. בנוסף, 58% חושבים כי היחסים בין הדתיים והחרדים לחילונים אינם טובים. החילונים עצמם בטוחים גם הם כי היחסים לא טובים בינם לבין הדתיים והחרדים.

27% מהאוכלוסייה בישראל חשים שבשנים האחרונות אזור מגוריהם הפך להיות דתי או חרדי יותר. 59% חשים שאזור מגוריהם לא השתנה ו- 6% חשים שאזור מגוריהם הפך להיות פחות חרדי או דתי.

כך למשל, בירושלים, 50% מעידים על כך שאזור מגוריהם הפך להיות חרדי או דתי יותר, בהשוואה ל-22% מתושבי תל אביב, 23% מתושבי חיפה ו-18% מתושבי ראשון לציון.

64% מהציבור מעוניין לאפשר פתיחה של מקומות בילוי בשבת, 62% מהאוכלוסייה תומכים בקיום אירועי ספורט בשבת, ו-53% בעד הפעלת תחבורה ציבורית בשבת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}