כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

דרמה • ההוצאה לפועל פינו את בית ההוראה

סכסוך מתמשך בין עו"ד אוסדיטשר לבין משפחת הגרש"א שטרן, הביא לפינוי ברוטאלי של הבניין בו ממוקם בית ההוראה של הרב • המשפחה: "הוא לא רצה בי"ד" • הסיפור המלא

הפינוי. צילומים: עוזי ברק
הפינוי. צילומים: עוזי ברק

רחוב רבי עקיבא בבני ברק, 'זכה' היום לראות את אחד המראות המשפילים בתולדותיו.

אל בית ההוראה של הגרש"א שטרן הממוקם במרכז העיר, הגיעו הבוקר (ד') אנשי הוצאה לפועל מצוידים בצו פינוי מבית המשפט והורו לכל הנוכחים לפנות את המקום. איש מבין האנשים שעמד במקום לא האמין למראה עיניו. "איך הייתה מגיבה התקשורת אם היו מפנים בית משפט בישראל?", אומר ל'בחדרי חרדים' אחד האברכים שהיה בשעות הבוקר במקום.

בכדי לענות על השאלה הזו, ניאלץ לחזור כמה שנים אחורה למריבת עתיקת יומין בין שני בעלי הבנין: עו"ד משה אוסדיטשר והרב שטרן, המשמש כמו"צ ידוע בבני ברק.

הבניין הקטן שייך לשני השותפים, והם השכירו אותו לבנו של הרב שטרן שהקים בבניין בית כנסת ובית הוראה. בסיום החוזה, הבטיח האב כי הבניין יפונה על ידי הבן. לאחר שעברו שנתיים, תם החוזה עם בנו של הרב שטרן, והוא יצא מהמקום. בית ההוראה ובית הכנסת המשיכו לפעול במקום כרגיל, מה שהעלה את חמתו של השותף השני – עו"ד משה אוסדיטשר.

אוסדיטשר דרש במפגיע מבני המשפחה לפנות את המקום, ולא לעשות בבנין שימוש בתור בית כנסת. משפחת שטרן השיבה לו כי המקום משמש מאות אנשים במהלך כל ימות השבוע, ואי אפשר לפנות בניין רק בשל גחמות כלכליות של אחד השותפים.

בשיחה עם אחד מבני משפחת שטרן מתברר כי העו"ד לא הביא הצעה אחרת לשכירת המבנים. "הוא לא הביא שוכר אחר, הוא פשוט לא רוצה שבית ההוראה יתקיים. הוא מעדיף שהמבנה יעמוד ריק, מאשר שיהיה שם בית הוראה".

• ולא ניסיתם ללכת לבית דין?

"ניסינו כמה וכמה פעמים, אבל אוסדיטשר סירב לבוא.אפילו להיפגש הוא לא רצה. הוא הציב דרישה חד משמעית: תפנו את הבנין. מכאן הסיפור התגלגל לבית המשפט".

בימים האחרונים קבע בית המשפט כי בית ההוראה יעזוב את הבנין. הבוקר כאמור הגיעו נציגי ההוצאה לפועל לאכוף את גזר הדין.

מנגד, טוען עו"ד אוסדיטשר כי הרב שטרן הוא לא רצה ללכת לבית הדין והיה זה שהלך לבית המשפט. "למי שיש טענות שאני מרים יד בתורת משה שיבדוק הוא אחר מעשיו", הוא אומר ל'בחדרי חרדים'.

גם את הטענה לפיה משפחת שטרן ניסתה להיפגש איתו הוא פורך: "הייתה המון רגישות. ניסתי לגשר בכל מיני דרכים אך כל אחד צריך להבין שאם מישהו נכנס אליך הביתה ללא רשות או ללא חוזה גם הוא עצמו היה מפנה את האדם הפולש".




















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}