כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

משלחת זק"א בכלא היפני: "הם סיפרו על הפחדים"

מגיא ההריגה ביפן מדברים משלחת זק"א עם 'בחדרי חרדים" • משי זהב מספר על המפגש עם האיראנים • אוטמזגין על הקשיים • וגם: הביקור המיוחד בכלא אצל 'עצורי יפן'

המתנדבים בפתח הכלא היפני. צילום: זק"א
המתנדבים בפתח הכלא היפני. צילום: זק"א

ארגון זק"א הוציא משלחת מתנדבים לאזור הצונאמי ביפן בכדי ללמוד ולחקור כיצד מטפלים באסונות בסדר גודל ענק עם עשרות אלפי הרוגים ל"ע.

המשלחת התחילה את עבודתה בחדרי הפיקוד של יחידות החילוץ של יפן ושל משלחות רבות מהעולם שבאו לסייע בחיפוש ואיתור גופות הנעדרים באתרי הרס באזור המוכה ביפן.

המתנדבים פעלו ביחד עם המחלצים והחיילים היפנים והצליחו לאתר עשרות גופות של נעדרים בתוך ההרס הרב, במהלך הימים שהיו בשטח לצד החילוץ והסיוע המשיכו ללמוד על ההתמודדות באירועים בסדר גדול שכזה.

ר' חיים אוטמזגין השוהה ביפן אומר ל'בחדרי חרדים': "התכוננו נפשית מהתמונות והפרסומים אך לכזה מחזה מזעזע לא ציפינו, ערים שלמות נמחקו כלא היו, אנחנו נוסעים למעלה משעתים ואתר ההרס לא נגמר הכל פשוט נשטף עם המים. במרחק של עשרות ק"מ מהים ישנם כלי שייט על בניינים מחזה קשה. בכל אזור שאנו מגיעים רואים את המחלצים והחיילים מחפשים אחרי נעדרים".

יהודה משי זהב יו"ר זק"א, השוהה אף הוא ביפן אומר בשיחה טרנס אטלנטית ל'בחדרי חרדים': "ריח הגופות החריף נמצא בכל פינה, העם היפני נותן כבוד רב לגופות בניגוד למקומות אחרים בעולם, בכל תחנת ריכוז חללים ישנם אלפי שמות של נעדרים על הקיר, והמשפחות מחכות בדממה ללא צעקות, פשוט ממתינים לכל מידע. צוות משלחת הרופאים של פיקוד העורף פועל באחד האזורים הקשים ביותר ומקבלים מאות חולים מידי יום בטיפול רפואי ומתן תרופות.

"באחד הימים שפעלנו בשטח קיבלנו פניה על כך שהגיע סיוע הומאניטארי של מזון ותרופות ויש חוסר של אנשים בחלוקה, כשהגענו למקום בו מחלקים את המזון נדהמנו לגלות שהצוות המחלק הוא מצוות הסיוע האיראני, לאחר חילופי מבטים חשדניים, לחצנו ידיים, והחלנו לעבוד יחדיו בשיתוף פעולה מלא בעזרה וסיוע לעם היפני.

"בשלב מסוים הניף הצוות האיראני את דגל איראן, במקביל הניפו מתנדבי זק"א את דגל ישראל. בגמר חלוקת המזון הזמינו אותנו האיראנים לדו-שיח, כשהם מציינים שחילוקי הדעות והסכסוך הוא בין המנהיגים, אבל בין העמים אין סכסוך, ושבזמנו אפילו היינו ידידים, ובעצם אנו גם 'בני דודים'. כשהאיראנים בקשו לכבד את מתנדבי זק"א ב'כוס תה', חששו מתנדבי זק"א מההצעה הנדיבה, אך לעומת זאת הסכימו להתכבד בתפוזים חיים".

ביום האחרון של המשלחת על אדמת יפן, קיבל הצוות אישור מיוחד לבקר את תלמידי הישיבה העצורים בכלא היפני, בערל'ה יעקובוביץ’.

"הבחורים מאוד התרגשו מהביקור שלנו, חיזקנו ועודדנו אותם. ועדכנו אותם על הנעשה בארץ ובעולם ועל כך שהם לא יורדים מסדר היום. הבחורים סיפרו לנו על הפחד שאחז אותם בזמן רעידת האדמה ועל התנאים ומצבם בכלא", אמר אחד מחברי המשלחת ל'בחדרי חרדים".







תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}