כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

הערנות שהצילה חיים • כך ניצלו חייו של הרב חורי

בצאת השבת יצא הרב מרדכי חורי, לראות דירה לבתו - שם איבד את הכרתו והתמוטט • אתמול קיבלו בני המשפחה הודעה שהוא נפטר • לאחר שעות הם יכלו לנשום לרווחה

כמעט ניתצקו מהמכשירים. תמונת אילוסטרציה
כמעט ניתצקו מהמכשירים. תמונת אילוסטרציה

אתמול (ג'), התפשטה השמועה על פטירתו של הרב מרדכי חורי, 52, תושב אופקים, אב לבן ושבע בנות, 3 מהן לא נשואות, מתנדב זק"א, המתגורר באופקים.

חבריו ומכריו הרבים קיבלו בהלם את הידיעה, ונערכו לנסיעה לאזור הדרום בכדי להשתתף בהלוויתו. אך לאחר בירור נוסף התברר, כי בבית החולים רצו לנתק את חורי מהמכונות, אך טרם עשו זאת, והחבר היקר חי ונושם.

בשבת האחרונה נשא דרשה כהרגלו, ובסעודה שלישית דיבר שוב דברי תורה בבית הכנסת כמידי שבוע. לאחר תפילת ערבית והבדלה יצא עם בתו וחתנו לראות דירה, במהלכה התמוטט ואיבד את הכרתו. הוא אושפז ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים סורוקה בבאר שבע כשמצבו קשה.

בנימין מלכה מתנדב זק"א שכנו וחברו של הרב חורי, מספר "אתמול בצהרים ביקרתי אותו, ולאחר מכן יצאתי לברית של ידיד קרוב. בדרך לברית התקשרו אלי, ואמרו לי שמרדכי נפטר. מיד עשיתי סיבוב פרסה וחזרתי לבית החולים.

"כשנכנסתי לחדר התפלאתי לראות כי הוא נשאר באותו מצב בו היה, מחובר למכונות המפעילות את הלב. בן משפחה סיפר כי הרופא ביקש מבני המשפחה להיפרד היות ובדקות הקרובות הוא מנתק את המכשירים. נכנסנו בני משפחה קרובים לחדר הרופא, שם הסביר לנו כי יש לו בצקת במוח שזה מוות מוחי, והסיכויים בניתוח כזה לשרוד הם 10% בלבד. החלטנו יחד להשאיר את זה בידים של בורא העולם, שלא לנתח ולא לנתק את המכשירים כמו שרצה הרופא".

"מאז המקרה", מספר בנימין, "יש משמרת שמירה קבועה סמוך למיטתו. אמש אף נערכה עצרת תפילה גדולה בעיר לרפואתו, כשלאחר מכן הלכתי שוב לבקרו, שם נשארתי עד השעה 2 בלילה".

נא להתפלל עבור רפאל מרדכי בן ביה לרפואה שלמה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}