כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

מה עשו בכירי העירייה בשעת בוקר בקבר הצדיק?

סיור חשאי של בכירי עיריית ירושלים נערך בשעת בוקר בקבר שמעון הצדיק • כתב 'בחדרי חרדים' הצטרף לסיור, שמע את הבעיות, ומביא בפרסום ראשון את החלטות העירייה

הרב יוסף שוינגר עם מנכ"ל העירייה יוסי היימן. צילום: קובי הר צבי
הרב יוסף שוינגר עם מנכ"ל העירייה יוסי היימן. צילום: קובי הר צבי

המצב הקשה של קבר שמעון הצדיק, הביא היום (ד') לסיור חשאי בו השתתפו כל הגורמים הקשורים לתפעול הקבר.

המתפללים הרבים הסובלים מזריקות אבנים חוזרות ונשנות על ידי צעירים ערבים, הביעו לא אחת תרעומת על אוזלת ידה של המשטרה בכל הנוגע לטיפול באותם צעירים.

אל הפגישה שנערכה בשעת בוקר מוקדמת, כמעט הזויה (07:30, שעון ישראל), הגיע מנכ"ל העירייה החדש, יוסי היימן ומנהלי האגפים השונים בעירייה. מי שליווה את הביקור והציף את הבעיות השונות היה מנכ"ל המקומות הקדושים – הרב יוסף שוינגר. את הפגישה כולה יזם חבר העירייה, יעקב הלפרין, המלווה את ענייני הקבר שנים ארוכות.

היימן ושוינגר מכירים עוד מתקופת כהונתו של שוינגר בתפקיד ראש עיריית מודיעין עילית, אז כיהן היימן כמפקד הצבאי באזור. השניים שלא ראו האחד את השני שנים ארוכות, התחבקו והעלו זיכרונות מהימים היפים בהם בנו את השיממון באיו"ש.

חיבוקים לחוד ומעשים לחוד. הגווארדיה כולה התיישבה לדיון על הבעיות באזור. שוינגר העלה את המצוקות העיקריות: המתפללים הרבים הפוקדים את הקבר חשופים לזריקת אבנים על ידי צעירים ערבים מהאזור. בעיות תשתית ממנה סובלת בעיקר סביבת האתר ומצוקת חנייה למתפללים.

מנכ"ל העירייה ביקש מראשי האגפים להכין ניירות עבודה בתוך שלושה שבועות אז יתכנס הפאנל בשנית, ויראה כיצד לפתור את הבעיות הרבות שהיו במקום.

"רואים שהמנכ"ל החדש לא בא לשחק. הוא דורש פתרונות מידיים, והבטיח שיעקוב אחר המתרחש. אפשר להניח שבקרוב מאד יוקל על המתפללים", אומר ל'בחדרי חרדים' אחד ממשתתפי הפגישה.

יוזם המפגש, חבר המועצה יעקב הלפרין, ביקש לזמן גם את האחראית על החינוך הערבי בעירייה. בסמיכות לקבר נמצא בית ספר ערבי, וממנו נזרקים דרך קבע אבנים על המתפללים. האחראית הגיעה, והמנכ"ל ביקש שתדאג להבהיר למנהל בית הספר כי באם לא יופסקו זריקות האבנים, התקציב אותו הוא מקבל עומד בסכנה.

אחד המשתתפים הציע לרשת את בית הספר במצלמות אבטחה בכדי ללכוד את הפורעים, ומנכ"ל העירייה הבטיח לבדוק את הנושא.

'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב אחר המתרחש בקבר ובסביבתו.
















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}