כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

האשכנזים כתבו, הספרדי נשלח לאסוף את הפרס

בחורים מישיבה אשכנזית עמלו על 'חבורה' לתחרות • הם חששו מהישיבה שתזעם - וביקשו מחבר ספרדי לרשום ה'חבורה' על שמו • הוא נרשם - וזכה בפרס גבוה • חשיפה

אחד הזוכים מקבל את הפרס, אמש. צילום: יעקב כהן. למצולם אין קשר לידיעה
אחד הזוכים מקבל את הפרס, אמש. צילום: יעקב כהן. למצולם אין קשר לידיעה



למעמד 'ועתה כתבו לכם', שהתקיים אמש (ב) בבנייני האומה בירושלים, נהרו עשרות רבנים ודיינים ומאות אברכים ובחורים, שבאו לתת כבוד לתלמידי הישיבות הספרדיות ששקדו לילות כימים על הכנת 'חבורות' הלכתיות וזכו בפרסים.

עוד בנושא:

הגר"ע יוסף לבני תורה: "לא קיבלתם צל"ש? אל תתעצלו"

הכל הלך כשורה: המשתתפים נהנו מנאומי הנכבדים ומוזיקה איכותית, כותבי ה'חבורות' הזוכות עלו לבמת הכבוד, ירדו ממנה עם פרסים, איש-איש לפי רמת ה'חבורה' שהגיש - ועם ברכה וצ'אפחה מנשיא מועצת החכמים של ש"ס, הגר"ע יוסף.

אחד הזוכים בפרסים הגבוהים, הביא 'חבורה' בת עשרות עמודים שעסקה בפסק שנוי במחלוקת של הגר"ע - והצליחה, כמובן, להרשים את חברי ועדת הפרסים, המורכבת מתלמידיו של הגר"ע.

בעמודים הרבים, פרך כותב ה'חבורה' את עמדות הפוסקים החולקים על דעת הגר"ע.

כאמור, הבחור זכה במהלך הערב באחד הפרסים היותר יוקרתיים.

הפיתרון: חבר ילדות ספרדי

אולם, ממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' עולה כי החבורה שהוגשה וזכתה - כלל אינה פרי יצירתו של מקבל הפרס.

מסתבר, כי שני תלמידים, אשכנזי וספרדי, הלומדים בישיבה אשכנזית ישבו וכתבו חבורה במשך חודשים ארוכים כדי שיוכלו להגיש אותה בערב שהתקיים אתמול.

ברגע האחרון, החליטו הבחורים להימנע מהגשת החבורה בשל חששם מפני הנהלת הישיבה בה הם לומדים, שעלולה לזעום על השתתפותם באירוע המזוהה עם תנועת ש"ס.

ומה עשו הבחורים? הם יצרו קשר עם חבר ילדות, הלומד בישיבה ספרדית והעבירו לו את החבורה כדי שיגיש אותה על שמו.

הם לא הסתפקו בכך - וישבו עם הבחור במשך שעות ארוכות כדי להסביר לו את הסוגיה ההלכתית המורכבת, על-מנת שיוכל להבין אף הוא במה דברים אמורים.

היועץ המשפטי הורה: לא לחלק ספרי הגר"ע

אלי שמחיוף, סגן ראש עיריית ירושלים ויוזם הפרויקט, אומר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "השנה לשם שינוי במסגרת הרחבה של הפרויקט יצרנו קשר עם נציגים בישיבות נוספות, ובהן גם ישיבות אשכנזיות בכירות כמו פוניבז', מיר-ברכפלד, סלבודקא ועוד. הוכחנו שהאירוע הזה הוא לא מגזרי.

"קשה לי להאמין שהיה מקרה כזה, אלא אם כן מדובר בישיבה שמטילה אימה ופחד על הבחורים - וקשה לי להאמין שדבר כזה קורה בעולם הישיבות".

יצוין, כי בשנה הראשונה לקיומו של המעמד, פנה היועץ המשפטי לעיריית ירושלים לשמחיוף בבקשה שלא יחלק את ספריו של הגר"ע יוסף כתשורה באירוע, בטענה כי "זה יצטייר לא טוב".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}