כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

פרס לאובמה: "מבקש ממך לחון את פולארד"

הנשיא הישראלי נפגש עם הנשיא האמריקאי לפגישה בת 45 דקות, במהלכה דנו בנושאי בטחון שונים. אובמה אמר לפרס כי ארה"ב מחויבת לבטחונה של ישראל. פרס ביקש חנינה לפולארד

שני הנשיאים בפגישתם אתמול
שני הנשיאים בפגישתם אתמול

נשיא המדינה שמעון פרס נפגש הלילה עם נשיא ארה"ב ברק אובמה. "לארה"ב יש מחוייבות בלתי מעורערת לבטחונה של ישראל, נביע התנגדות חריפה לכל כוונה לבצע דה לגיטימיזציה לישראל בפרומים בינלאומיים", אמר אובמה לנשיא הישראלי.

במהלך הפגישה הדגיש נשיא ארה"ב כי יתנגד לכפות שלום על ישראל מצד הקהילה הבינלאומית. עם זאת, הוסיף כי במציאות המזרח התיכונית החדשה, על ישראל לא להפסיד את ההזדמנות שנוצרה כדי לסיים את הסכסוך עם הפלסטינים. זאת כדי לא לשרת את האינטרסים של אלו שרוצים לפגוע בשלום בין ישראל ומצרים ובין ישראל וירדן.

אובמה התחייב בפני פרס כי אמריקה תעביר סיור לישראל לצורך הקמת מערכות "כיפת ברזל" נוספות להגנה מפני טילים. כמו כן התחייב אובמה לעשות ככל שביכולתו למנוע מרוסיה לספק לסוריה מערכות טילים מתקדמות.

לקראת סוף הפגישה, ביטא הנשיא פרס תחושות רבים כאשר ביקש מהנשיא האמריקאי לחון את ג'ונתן פולארד, בכך הוא מצטרף לראש הממשלה נתניהו ולבכירים אמריקאים רבים.

אובמה לא השיב, אך בסביבת פרס אמרו כי הוא חש שבקשתו נפלה על אוזנים קשובות. "לא ציפיתי לתשובה במקום, זה לגיטימי לחשוב", אמר פרס למקורביו, "אמרתי לנשיא שגם אני חונן אסירים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}