כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

המשפחות פותחות פה: "לבייניש יש עזות מצח"

למרות התנגדות משפחות הסוהרים, בג"צ הורה להעניק עיטורי-מופת על שם השוטרים שנספו • נציג המשפחות ל'בחדרי חרדים': "קיבלנו סטירה לפנים. נמשיך במלחמה" • ראיון

אוטובוס הצוערים השרוף בכרמל. צילום: פלאש90
אוטובוס הצוערים השרוף בכרמל. צילום: פלאש90

על רקע החלטת הבג"צ להעניק את עיטורי המופת לבני משפחותיהם של בכירי המשטרה שנספו באסון הכרמל, ולדחות על הסף את העתירה שהגישו קרובי הסוהרים שנספו בשריפה - בני משפחות הסוהרים מגיבים בזעם.

"זאת החלטה שגויה", אומר נתן צדקי, חמיו של הסוהר ירון ברמי, פעיל מרכזי למען משפחות הסוהרים, בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "אחרי החלטה כזאת, ניתן לומר שאין צדק במדינה".

• אתם רואים בהחלטה פגיעה בכם?

"ודאי. זאת פגיעה חמורה מאוד. אנחנו נלחמים על הצדק שלנו שייצא לאור, ופתאום אנחנו מקבלים סטירה לפנים. המציאות תוכיח לשופטת בייניש שהמצב ישתנה".

ירדנה צדקי, רעייתו של נתן, מצטרפת לשיחה ואומרת: "לא מפריע לי אם להעניק את הצל"שים או לא. מה שמפריע לי הם הציטוטים של נשיאת בית המשפט העליון, הטוענת כי אנחנו אחראים לליבוי האש.

"אני לא יודעת איזו עזות מצח יש לה לומר דברים כאלו. האם זה נשמע נורמלי, להגיד למשפחות השכולות שהם מלבים את האש ששרפה את יקיריהם? קשה לי לשמוע את הציטוטים הללו".

• מה אתם מתכוונים לעשות כעת?

"אנחנו נתייעץ ונמשיך הלאה במלחמה על כבוד יקירנו".

יצוין, כי קודם להחלטה, ביקשה הנשיאה דורית בייניש ממשפחות חללי צוערי השב"ס למשוך את עתירתם, אולם בני המשפחות סירבו - והעתירה נדחתה על-ידי השופטים.

עו"ד שקיב עלי, המייצג את העותרים, אמר כי הענקת הצל"שים "תפער פצע בלב המשפחות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}