כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

כך 'חגג' הגרי"ש את יום הולדתו ה-101 • סיקור בלעדי

רבים הגיעו אל בית הגרי"ש אלישיב לאחל מזל טוב לרגל הגיעו לגיל 101 • הרב צבי ויספיש הביא עוגת קצפת ובראשה דובדבן • האדמו"ר מבעלזא שלח עוגיות 'לקח'

הרב צבי ויספיש בבית הגרי"ש אלישיב. צילום ארכיון
הרב צבי ויספיש בבית הגרי"ש אלישיב. צילום ארכיון

הבית ברחוב חנן, מלא היום במבקרים רבים שבאו להשתתף בשמחת הברית שנערכה במקום ולאחל לבעל הבית מזל טוב לרגל הגיעו לגיל 101.

בעל הבית, הגרי"ש אלישיב, לא נוהג 'לחגוג' את התאריך המציין את יום הולדתו, בין היתר בשל החשש המוטמע בקרב כל מי שמתגורר בירושלים מעין הרע. אך תלמידיו הרבים, נוהגים לציין את היום בברכות מזל טוב, וחלקם אפילו מביאים תשורה לרגל התאריך המשמח.

אמש (ב') תלמידיו ומקורביו התכנסו בבית מדרשו לתפילת רבים, להעתיר לרפואתו השלימה, שכן בשבועיים האחרונים, בשל ייסורים שתכפוהו ברגלו, לא יצא הגרי"ש מביתו - לשיעורים ולתפילות.

איך הגרי"ש עצמו חגג את יום ההולדת? "כמו כל שנה, בעוד דפי גמרא, עוד שעות של התמדתו ההיסטורית", אומרים ניניו. בשעות הצהריים התקיימה בביתו שמחת ברית בה שימש הגרי"ש כסנדק, זאת מבלי להפריע לסדרי הלימוד הקבועים.

בשנה שעברה, בה ציין הגרי"ש את יום הולדתו ה-100, חגגו מקורביו בליווי תזמורת וכיבוד קל, והודו לקב"ה על רוב חסדיו.

מייד לאחר תפילת שחרית ניגש תלמידו המובהק הגרב"צ קוק, ואמר לגרי"ש: "שהחיינו". הגרי"ש ענה :"וקיימנו והגיענו לזמן הזה". התלמידים שנאספו מסביב ענו אמן בהתרגשות רבה.

במהלך היום הגיע הרב צבי ויספיש – ראש ישיבת הר"ן, לבית הגרי"ש, כשבידיו עוגת קצפת גדולה כשבראשה מתנוסס הדובדבן.

האדמו"ר מבעלזא שלח לכבוד המאורע עוגות לקח אותם הביא אחד ממקורביו. הרב יפה והרב קופרמן שבאו להתברך מפי הגרי"ש זכו לטעום מה'לקח' שנשלח מהאדמו"ר. לאחר מכן החזיר האדמו"ר את העוגיות לשליח וביקש ממנו שימסור לאדמו"ר את תודתו, ויאמר לו שקיבל את העוגיות.

גם מזכיר הוועדה הרוחנית של עיתון 'יתד נאמן' – יהודה יברוב, הגיע לבית הגרי"ש כשפיו מלא איחולים. "רב'ה אינו דומה 100 ל101, תזכו לעוד שנים רבות בבריאות איתנה", אמר.

לאחר הברית הגיעו גם נציגי הציבור מסיעת 'דגל התורה – משה גפני ואורי מקלב. השניים הגיעו לאחר שמחת הברית, אך נאלצו להמתין דקות ארוכות עד שמסרו את איחוליהם. "הגרי"ש היה שקוע בלימודו ולא ניתן היה להפריע לו. רק לאחר דקות ארוכות ניגש אליו אחד מבני הבית ואמר לו ששלוחא דרבנן רוצים לאחל מזל טוב. הגרי"ש הרים את עיניו וקיבל את איחוליהם", מספר אחד מבני הבית ל'בחדרי חרדים'.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}