כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

'דרך השלום' של ליצמן: ביקורים אצל ה'גדוילים'

ליצמן הגיע לבתי הגר"ח קניבסקי והגרי"ג אידלשטיין • גורמים בסביבתו: המטרה - בניית גשר של אחווה בין כל חלקי העם היהודי • וגם: מעשה של מסירות נפש

ליצמן אצל הגרי"ג אידלשטיין, אתמול
ליצמן אצל הגרי"ג אידלשטיין, אתמול



רק יממה אחת חלפה מאז נסגרה דלת הבית ברחוב ראב"ד 17 מאחורי גבם של הנכבדים שהגיעו לשם וביניהם שר החינוך, גדעון סער, וסגנו, מנחם אליעזר מוזס.

אתמול, בשעות אחר הצהרים, נפתחה שוב הדלת, והפעם היה בפתח סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן.

תחילה התקבל ליצמן במעונו של הגר"ח קניבסקי. הגר"ח עודדו וחיזקו על פעילותו הברוכה למען הכלל והפרט, ובפרט בענייני רפואה ודברים של פיקוח נפש.

סגן השר ליצמן ביקש ברכה, והגר"ח בירכו בהמשך עמידתו האיתנה בביצור חומות הדת וההלכה בכל עניני הרפואה הנדרשים.

משם עשה ליצמן את דרכו אל בית הגרי"ג אידלשטיין, שם שוחחו ארוכות בענייני פסח ובתחומים שונים בענייני ציבור וכן חיזקו ובירכו בכל מעשי ידיו לברכה והצלחה וברכת פסח כשר ושמח.

מה עומד בעצם מאחורי הביקורים הללו? תלוי את מי שואלים. יש אומרים, שמאחוריהן עומדת מטרה אחת: בניית גשר של אחווה בין כל חלקי העם היהודי.

אבל האמת היא שהביקורים הללו הם תולדה של פעילות מאומצת של סגן השר, פעילות שאין לה גבולות של יום ולילה, ואין מאחוריה אמירות של 'עסוק מדי'. אמר לנו את זה ליצמן בראיון שערכנו איתו לפני מספר שבועות. הוא סיפר כי מאז נבחר לתפקידו הוא מקבל פניות מכל החוגים והעדות, מגדולי הרבנים והאדמו"רים.

השבת המתוחה של ליצמן

רק מי שמכיר את לשכתו לפני ולפנים, יודע עד כמה זה נכון. התפקיד הזה, אומרים רבים, פשוט עשה טוב לליצמן. הוא התאהב בו, עד שנראה שלא יסכים להיפרד ממשרד הבריאות גם לא לטובת ועדת כספים כזו או אחרת.

סיפר לי אחד מהמקורבים אליו כי במוצאי שבת, זמן קצר לאחר יציאת השבת, התקשר אליו ליצמן. הוא סיפר לו שכל השבת לא היה רגוע, עמד לו בראש סיפור של ילד שאינו יכול לבלוע ואשר משפחתו פנתה למשרד בבקשת עזרה. נכון, הפקידות טיפלו, אבל הוא, באופן אישי, עוד לא התערב לעזור. וזה הציק לו בשבת.

האיש, שקיבל את שיחת הטלפון, לא זכר מהו המקרה המדובר. למרות השעה הבלתי שגרתית הוא מיהר לשגר את המזכירה לחפור בין הררי ניירת הפניות, עד שמצאה את המקרה המדובר. היא מיהרה לפקסס את הדף, ליצמן קיבל, ומיד החל לטפל. תחילה שוחח עם האם, אחר כך הרים טלפון אישי אל הרופא. 'השר רוצה לדבר איתך', אמרו לו. הרופא מיהר לענות לשיחה, והופתע לשמוע את קולו של השר, אותו לא פגש מימיו. "עשה לי טובה, טפל בילד הזה טוב, תן לו יחס מיוחד".

סגן השר לא פגש מעולם את בני המשפחה המדוברת, ואין לו כל היכרות מוקדמת איתם.

קשה להאמין, אבל כמי שעמדה מקרוב אחר מקרה דומה, שהתרחש בקרית ספר, אוכל להעיד כי כל מילה – מדויקת ואפילו ממעיטה. לפעמים, זה אפילו מוגזם. איך אמר לי פעם יהודי חרדי, שמכיר את הנפשות הפועלות? – חרדי שנקלע לבית חולים, קודם כל שולף את הסלולארי, מברר אצל חברים מהו מספרו של ליצמן, ומתקשר "תעזור לי".

זוהי הסיבה לכך שבכל בתי גדולי ישראל הוא מתקבל בהערכה רבה. זה גם מה שעמד מאחורי הפגישות אתמול, אומרים אנשים, שמכירים מקרוב כמה וכמה סיפורים, שאין כאן המקום לפרטם.

בקיצור, אם נתקעתם בחדר מיון, יש למי לפנות.










תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}