כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

תלונה: "קול ברמה - לגברים בלבד"

'האגודה לזכות הציבור לדעת' ליועץ המשפטי לממשלה: "קול ברמה אינה מעלה לשידור נשים כלל - והדבר פוגע בפוליטיקאיות" • הנהלת הרדיו: "פעלנו בהתאם להתחייבות במכרז"

לגברים בלבד. אולפני 'קול ברמה'
לגברים בלבד. אולפני 'קול ברמה'

'האגודה לזכות הציבור לדעת' פנתה השבוע ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטיין, בתלונה כי תחנת הרדיו "קול ברמה" אינה מעלה נשים לשידור כמדיניות מוצהרת.

לפי מכתב שכתב יו"ר האגודה פרופ' אלי פולק, מדובר באפליה אסורה המנוגדת לזכויות יסוד. בנוסף נטען כי פנייה שנעשתה בסוף 2010 לגוף המפקח שהוא הרשות השנייה - לא הועילה במאום.

במכתב, שתוכנו הגיע ל'בחדרי חרדים', נכתב על-ידי ראשי האגודה: "אנו מבקשים להביא לידיעתך ולטיפולך את הנושא הבא: על פי מדיניות מוצהרת, תחנת "קול ברמה" אינה מעלה לשידור נשים כלל, הן כמרואיינות והן כמראיינות.

"ההוראה חלה גם ביחס לחברות כנסת ובעלות תפקיד ציבורי. בתוכניות ילדים עולים לשידור רק בנים. בנות מתבקשות לשלוח פקס למערכת.

"יש להבהיר כי אין הדברים אמורים בשידור 'שירת נשים' האסורה על פי כללי ההלכה".

לפי פולק, מדובר באפליה שיכולות להיות לה השלכות רבות, כמו למשל פגיעה בפוליטיקאיות.

יו"ר האגודה, פרופ' אלי פולק מוסיף כי "פנינו אל הרשות השנייה בנושא זה כבר בדצמבר 2010, אולם עד כה לא קיבלנו מענה ולא נעשה דבר. מציאות זו של אפליית נשים הינה בלתי נסבלת בעידן המודרני.

"אין זה גוף שידור פרטי, אלא תחנת רדיו בזיכיון של המדינה וככזו אינה יכולה לפעול בניגוד לזכויות יסוד, ערכים ונורמות המתקיימות בה".

המכתב נשלח גם ליו"ר מועצת הרשות השנייה אילן אבישר.

בקול ברמה הגיבו ל'בחדרי חרדים': "הרדיו פעל, פועל וימשיך לפעול בהתאם להתחייבויותיו במכרז לרשות השנייה". ,
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}