כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

נהפך למנהג: יש שביתה? החרדים אשמים! • יצאנו לבדוק

ארגון העובדים בעיריית י-ם הכריז על סכסוך עבודה בעירייה • היו מי שדאגו לקשור בין הפיטורים המתוקשרים של העובדים החרדים לשביתה המתקרבת • 'בחדרי חרדים' יצא לבדוק

נהפך למנהג: יש שביתה? החרדים אשמים! • יצאנו לבדוק
כיכר ספרא. צילום ארכיון

ועד העובדים בירושלים הכריז הערב (ב') על סכסוך עבודה עם הנהלת העירייה בדרכו לשביתה כללית.

האיום מגיע לאחר תקופה ארוכה של סכסוך בין ארגון העובדים להנהלת העירייה. יו"ר ארגון העובדים פנה להסתדרות וזאת מצידה הודיעה על גיבוי מלא מצידה לפתוח בשביתה, וכך יצא האיום לדרכו.

לא עברו מספר שעות מאז הכרזת האיום, והיה מי שדאג להפיץ שמועות כי הסכסוך המתוקשר מגיע על רקע המתחולל באגף לחינוך חרדי בעיריית ירושלים. "האיום הוא בשביל להשאיר את העובדים בעירייה", טענו מפיצי השמועות.

תזכורת קצרה: לפני מספר ימים זימן יוסי היימן - מנכ"ל העירייה אל משרדו, תשעה עובדים חרדים שלפי טענת המבקרת לא דיווחו אמת בנוגע לשעות העבודה שלהם. הממצאים שהוצגו בפניהם, הגיעו לאחר מעקבים צמודים שנערכו במשך שבועות ארוכים. הדרישה הייתה חד משמעית, "תוך 72 שעות אתם צריכים להגיש את התפטרותכם".

ומה יותר קל מלהפיץ שמועה כי הרקע לאיום השביתה הוא פיטורי העובדים החרדים.

אלא שבירור מעמיק שערך 'בחדרי חרדים' מעלה מציאות אחרת לגמרי.

בסוף השבוע האחרון התקשר ציון דאהן, יו"ר ועד העובדים בירושלים למנכ"ל העירייה וביקש ממנו ללא כל קשר לסכסוך העבודה, להקפיא את ההליכים נגד תשעת העובדים העומדים לקראת שימוע ופיטורים.

היו"ר טען באוזניו של המנכ"ל כי אין על פי החוק לפעול לפיטוריהם של העובדים החרדים בצורה המקובלת. לאחר שיחות ארוכות בין הצדדים הוחלט, כי השימוע שייערך לעובדים החרדים יידחה לאחרי חג הפסח וזאת בשיתוף פעולה מלא עם ועד העובדים וההסתדרות.

את המהלך של דאהן גיבו בהסתדרות ארצית והמקומית.

יחד עם זאת, חובת הקרדיט היא לסיעות החרדיות ובראשם יצחק פינדרוס ואלי שמחיוף שפעלו בימים האחרונים למנוע את פיטוריהם של העובדים באגף החינוך.

בשיחה שערכנו עם פינדרוס לפני מספר ימים הוא הסביר כי אין שחר לטענות של העירייה והם יילחמו עד הסוף כדי להציל את העובדים שמסרו את נפשם בשביל תושבי העיר במשך 20 שנה.

עוד לפני שנחשף הרצון לפטר את העובדים החרדים כעסו בהסתדרות הירושלמית על התנהלותה של עיריית ירושלים. "מדובר באי קיום הבטחות עוד מאז השביתה שלנו בשנה האחרונה", אומר גורם בוועד בשיחה ל'בחדרי חרדים'.

"מדובר במישור הרבה יותר רחב מאשר פיטוריהם של תשעה עובדים. נכון שזה כואב אבל לא בשביל זה אנחנו רוצים להשבית בערב החג את כל העובדים של העירייה".

כך או כך, בעיריית ירושלים עוברים בימים האחרונים ימים לא קלים ולא פשוטים כלל ומי שעומד בראשה כנראה שכח איך לנהל את הדברים ולרצות את כל הצדדים, הזרמים והעובדים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}