כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

הנשיא אובמה יתמודד לכהונה שניה

הנשיא אובמה יתמודד לכהונה שניה

אובמה עם סגנו, ג'ו ביידן
אובמה עם סגנו, ג'ו ביידן

נשיא ארצות הברית ברק אובמה התפנה אתמול מעיסוקיו בבית הלבן והכריז באופן רשמי כי יתמודד על כהונה נוספת בבחירות שיתקיימו בשנה הבאה. 2012" מתחיל עכשיו," כתב אובמה באתר האינטרנט החדש שהשיק לקראת ההתמודדות. "הקמפיין האחרון שלי כמועמד מתחיל אתכם."

יותר משנה וחצי להליכה לקלפיות נפתחה אתמול רשמית מערכת הבחירות לנשיאות ארה"ב: הנשיא המכהן ברק אובאמה הודיע בסרטון שהופץ באינטרנט על כוונתו להתמודד לכהונה שנייה.
אובאמה עצמו כלל לא מופיע בסרטון שתחת הכותרת "זה מתחיל בנו" מציג את תומכיו מדברים על הצורך לבחור בו בשנית. "עוד הרבה דברים דורשים פתרון" אומרת גלאדיס מנבדה "ואנחנו רוצים שאובאמה יטפל בהם."
הסרטון שאורכו שתי דקות מפנה את הצופים לאתר הרשמי של אובאמה שבו נכתב: "הקמפיין הזה רק יוצא לדרך. אנו פותחים את המשרדים פורקים את הארגזים ומתחילים בשיח עם התומכים שלנו שיעזרו לנו למצוא את הדרך לניצחון. 2012 מתחילה עכשיו וכאן אתם מצהירים שאת בפנים."
במקביל שלח אובאמה אי-מייל לתומכיו והצהיר כי הקמפיין "לא יתחיל בפרסום יקר בטלוויזיה - אלא בכם." על אף הכוח הרב שיביא עימו בתור נשיא מכהן לאובאמה לא צפוי מירוץ פשוט. בסקרי דעת הקהל האחרונים שביעות הרצון מתפקודו עמדה על מעט יותר מ50- אחוזים - שיעור נמוך יחסית לתמיכה הגורפת שזכה לה בתחילת כהונתו. בכלל עם מעורבות צבאית גוברת במזרח התיכון אבטלה הנושקת לתשעה אחוזים וגירעון תקציבי שמאיים להשבית את הממשל צפוי לנשיא אתגר לא קטן.
אובאמה הקדים בהכרזתו את יריביו מהמפלגה הרפובליקנית שמתמהמהים להיכנס רשמית למירוץ. יתרה מזו הרפובליקנים ביקרו בחריפות את העיתוי שבו בחר הנשיא להתחיל את הקמפיין שלו. בסרטון תגובה של הוועידה הרפובליקנית הלאומית נראה הנשיא משחק גולף ומתראיין לתוכנית אירוח. "אתה רגוע שלו שקול. תמיד קיבלת את מה שרצית אבל האם זה אי פעם היה מה שאנחנו רצינו? אנחנו צריכים עבודות אנחנו צריכים הנהגה" נש ע הקריין.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}