כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

"גדולי הדור מודאגים מהמצב בכבישים" • קול קורא

ועדת הרבנים לענייני זהירות בדרכים סיכמה על שת"פ עם מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים • גדולי ישראל במכתב: "גם בני התורה נכנסים לסכנה מחוסר ידיעה"

הרבנים מציגים את קריאת הקודש בפני מנכ"ל הרשות
הרבנים מציגים את קריאת הקודש בפני מנכ"ל הרשות

בביקור היסטורי של ועדת הרבנים לענייני זהירות בדרכים במשרדי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, הוחלט על שיתוף פעולה ראשון מסוגו למאבק בתאונות הדרכים בציבור החרדי.

בפגישה נכחו: הגר"ש הכהן קוק - הרב הראשי של רחובות ורב בית הכנסת 'החורבה', הגר"נ נוסבוים אב"ד 'אהבת שלום', הגר"ד יוסף ראש כולל 'יחווה דעת', הגר"ב שרגא ומייסד עמותת 'חפצנו לחיים', ר' שלמה כץ.

הרבנים הגישו למנכ"ל הרשות לבטיחות בדרכים קריאת קודש למלחמה בתאונות הדרכים עליה חתומים גדולי הפוסקים: הגרי"ש אלישיב, הגר"ש וואזנר, הגראי"ל שטיינמן, הגר"ע יוסף, הגר"ח קניבסקי, הגרמ"י ליפקוביץ, הגר"נ קרליץ והגר"ש אויערבאך.

קריאת הקודש קובעת כי "חובת שמירת הגוף והנפש היא מהחובות הגדולות שהאדם מחויב בהם, בחובה גמורה על פי דין תורה. וכן אמרו חז"ל; "חמירא סכנתא מאיסורא".

גדולי הפוסקים מודאגים מהרפיון הנורא בעניין הזה, וגם בני התורה, הזהירים בדקדוק ההלכה, מתרשלים בחובת הזהירות בדרכים ונכנסים לסכנה או ספק סכנה ח"ו ובחלקו הגדול מחוסר ידיעה וחינוך לדבר זה.

הרבנים מזהירים את הגדולים והקטנים להתעורר בעניין חשוב זה הן בעיתות הלימוד והן בימי בין הזמנים באופן ראוי, ללמדם את חומרת החובה ולהיזהר, ולהישמר לנפשותם ואת כללי הזהירות המתבקשים בפועל כדי להינצל מכל פגע ח"ו. הרבנים מחזיקים טובה ומברכים את הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ואת המנכ"ל רון מוסקוביץ ואת עובדי הרשות להצלחה גדולה בתפקידם בהצלת חיים בציבור החרדי ובכלל.

הרב קוק סיפר על מחויבותו העמוקה לנושא הבטיחות בדרכים, בעקבות פטירתו הטראגית של אחיו, הגאון רבי שלמה קוק זצ"ל - רבה הקודם של העיר רחובות, בתאונת דרכים מחרידה לפני כארבעים שנה שבה נהרג עם רעייתו ושניים מילדיהם.

הרב דוד יוסף סיפר שכבר לפני למעלה מ-30 שנה עסק אביו, הגר"ע יוסף, בנושא בטיחות בדרכים כשענה על שאלות הלכתיות בנושא בתוכנית מעל גלי האתר. הרב יוסף הוסיף כי הוועדה תשמח לייעץ ולסייע למנכ"ל הרשות ולעוסקים במלאכה בכל נושא הלכתי בעבודה אל מול הציבור החרדי, שכן עבור ציבור זה אין דבר מחייב יותר מאשר ההלכה.

מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, רון מוסקוביץ, סיכם: "הביקור ההיסטורי של רבני ועדת הזה"ב במשרדי הרשות מראה על החשיבות הרבה שיש לנושא הבטיחות בדרכים בקרב הציבור החרדי. ההשפעה שיש לרבני הוועדה היא עצומה וחורגת מגבולות הציבור החרדי בלבד, לכן הרבנים יכולים להביא את השינוי באמצעות ההשפעה הרבה שיש להם על קהלים רבים ומגוונים. הרשות משקיעה מאמצים רבים בשינוי מצב הבטיחות בדרכים בציבור החרדי. אני מאמין כי התמיכה והסיוע של הרבנים החשובים שליט"א החברים בוועדה יעזרו לנו במשימתנו החשובה מכולן והיא הצלת חיים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}