כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

האדמו"ר נזכר במלחמה, החסידים דמעו • תמונות

האדמו"ר מדבורנא במעמד הכנסת ספר התורה: "אני זוכר את מאורעות השואה האיומה, אנשים נפלו ברחובות" • אדמו"רים, אישי ציבור ונגידים - פיזזו לכבוד התורה

האדמו"ר מנדבורנא במשאו, אתמול. צילום: עוזי ברק
האדמו"ר מנדבורנא במשאו, אתמול. צילום: עוזי ברק

חסידות נדבורנא לבשה אתמול (ב') חג: מאות החסידים נהרו החל משעות הבוקר לבית המדרש הגדול למעמד ההיסטורי תחת הכותרת 'גדלו לה' איתי', עם הכנסת ספר תורה לבית המדרש הגדול בקריה בבני-ברק נדבתו האישית של האדמו"ר מנדבורנא.

תורת נדבורנא • האדמו"ר תרם ספר תורה, החסידים חוגגים • גלריית ענק

המעמד עצמו החל בסדר לימוד של שיעורים ושיחות חיזוק לכלל החסידים, כאשר לאחר מכן נערך המעמד הגדול של הכנסת ספר התורה להיכל כשאמירת פסוקי 'אתה הראת' ו'לדוד מזמור' נאמרים בהתרגשות עצומה.

עשרות אדמו"רים, אישי ציבור, ןנגידים הגיעו לשמוח ולהשתתף יחד עם האדמו"ר ביום שמחתו.

גולת הכותרת של המעמד הוא סעודת המצווה שנערכה בהאנגר הענק שזכה לשם 'עטרת מלוכה' באזור התעשייה בפתח תקוה שם הגיעו החסידים לחגוג עם רבם את שמחתו שהתבטא בתקופת ההכנות "שמונה עשרה שנה אני מחכה להכניס ספר תורה משלי".

הפתעה רבה היתה בקהל כשהאדמו"ר מבעלזא, הממעט לצאת מביתו, הגיע להשתתף במעמד.

רגע השיא היה בעת משא הקודש של האדמו"ר שסיפר בהתרגשות את נס הצלתו מהשואה. בדבריו סיפר: "כילד בשואה זכורני מראות קשים. אנשים הלכו ברחוב כשלדים ממש. יחפים, רעבים, עם עור ועצמות בלבד. בקושי יכלו לשאת את עצמם. הם שכבו על הרצפה וידעו שזהו קיצם. הם זעקו שיביאו להם רק מים, ואני, מספר האדמו"ר, הייתי לוקח הטלית קטן שעלי, מרטיב את הציצית במים וסוחט להם את מי השתיה לתוך פיותיהם", סיפר האדמו"ר כאשר איש בקהל לא יכל לעצור את דמעותיו.

בסיום המעמד הושר 'גראמן' מיוחד שנכתב על ידי חיים גרליץ, בנושא 'אל תשליכנו לעת זקנה ורוח קדשך אל תקח ממנו', אותו ביצע זמר הבית מנחם אלבוים יחד עם מקהלה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}