כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

ליצמן ליגלג על שביתת הרופאים - ח"כ אדטו תקפה

ליצמן תקף את כוונות ההסתדרות הרפואית לשבות והתייחס אליה בהומור • ח"כ אדטו מקדימה לא אהבה את התבטאותו והכריזה נגדו מלחמה מילולית • הדו-שיח המושחז בפנים

ליצמן ליגלג על שביתת הרופאים - ח"כ אדטו תקפה
פלש90



הסיפור התחיל עם ההכרזה על שביתת אזהרה של הרופאים, החל מיום שלישי.

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, לא אהב את השביתה, בלשון המעטה.

הבוקר, במהלך ראיון שהעניק לגלי צה"ל, 'זרק', ספק בבדיחה ספק ברצינות, כי "פחות חולים מתו בבתי החולים בזמן שביתת הרופאים האחרונה, שנערכה לפני כעשור".

אחר כך, והפעם ברצינות גמורה, הסביר כי "אף אחד לא יכול להזדהות עם שביתה, במיוחד שמדובר בחיי אדם". ובכלל, אמר ליצמן, דרישות הרופאים מוגזמות. "יש דרישות מוצדקות שצריך שצריך לתקן ויש דברים שלדעתי הם מגזימים. מוגזם לבקש תוספת של 50% בשכר".

יריקה בפני הרופאים

התגובות לא איחרו לבוא.

אבל החריפה ביותר הגיעה מכיוונה של מי שמזוהה יותר מכל עם נושא הבריאות, ח"כ הד"ר רחל אדטו מ'קדימה'.

אלו הדברים שאמרה לנו, דברים קשים ונוקבים.

1. "התבטאותו של סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן הינה אמירה אומללה ולא ראויה המהווה יריקה בפני הרופאים".

2. "העובדה כי רופאים עובדים במשמרות ארוכות ולעיתים למעלה מ-24 שעות כמו גם תנאי האשפוז הלא ראויים הן המסכנות את חיי החולים. במקום לסייע לרופאים בשעה זו ולתמוך בדרישה להגדלת מספר התקנים ותנאי עבודתם, מתלוצץ סגן השר כי השביתה מטיבה עם מצבם של החולים".

3. אדטו מדברת על "טינתו הידועה של סגן השר להסתדרות הרפואית ולעומדים בראשה", וטוענת כי בשל כך, "שוכח ליצמן כי הוא שר הבריאות של כ-ו-ל-ם, גם של החולים אך גם של עשרים אלף הרופאים".

וכאן בא משפט הסיום. "על ליצמן לתמוך במאבק במקום לגנות אותו באמרות כמו האחרונה אשר ההגדרה 'מתחת לחגורה' מקלה עמה".

כשאין הישגים

אלא שכאן מגיעה גם תגובתו של ליצמן, והיא לא פחות חדה ומושחזת.

1. "אני מודה לעצות ח"כ אדטו בנושא עזרה לרופאי המדינה".

2. "בעוד שאדטו ומפלגתה 'קדימה' לא עשו דבר בהיותם בשלטון למען הרופאים ומערכת הבריאות, השיג משרד הבריאות, לראשונה מזה עשור, תוספת מאות מיטות אשפוז, הגדלת תקציב הבריאות, הוספת תקנים ואחיות ועוד צעדים רבי משמעות להבראת מערכת הבריאות והרופאים בישראל".

3. "שביתת הרופאים הנוכחית נסובה על נושא השכר. אני תומך בצורך לשיפור שכר הרופאים ובעיקר בפריפריה, ואף הצעתי פתרון מעשי בישיבת הממשלה: 'שר"פ תמורת שעון נוכחות'. יחד עם זה, אני נגד קיום השביתה, העלולה לסכן חיי אדם. ובפרט כשהמו"מ לא מיצה את עצמו בשלב הזה".

4. וזהו הקטע הצולב ביותר: "ההיתלות באמירה שנאמרה כקוריוז ובהומור, מעידה יותר מכל על חוסר היכולת של ח"כ אדטו להציג הישגים מטעם האופוזיציה, על אף שעובדתית אמירתו של סגן השר נכונה".

ואל תגידו שהויכוח לא ריתק אתכם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}