כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

יום הולדת 101 להגרי"ש אלישיב • כך זה נראה

היום ימלאו לגרי"ש אלישיב 101 שנים • תלמידיו יקיימו הערב תפילת רבים לרפואתו, עוד נין יכנס למצוות - והגרי"ש עצמו ישקע בהתמדתו • שונה פרקו 101

חיים ושלום יוסיפו לך. הגרי"ש אלישיב. צילום ארכיון
חיים ושלום יוסיפו לך. הגרי"ש אלישיב. צילום ארכיון

הערב (ב'), אור לראש חודש ניסן, ימלאו 101 שנים - בלי עין הרע - להולדתו של הגרי"ש אלישיב שליט"א.

תלמידיו ומקורביו יתכנסו בבית מדרשו לתפילת רבים, להעתיר לרפואתו השלימה, שכן בשבועיים האחרונים, בשל ייסורים שתכפוהו ברגלו, לא יצא הגרי"ש מביתו - לשיעורים ולתפילות.

איך הגרי"ש עצמו יחגוג את יום ההולדת? ניניו טוענים, כי "סבא 'יחגוג', כמו כל שנה, בעוד דפי גמרא, עוד שעות של התמדתו ההיסטורית".

סדר יומו של הגרי"ש נפתח עם השכמתו בשעה 3.00 לפנות בוקר, אז הוא שוקע בתלמודו בביתו. סדר הלימוד שלו מסתיים בשעת ערב מאוחרת של היום למחרת.

בשעה 6.00 בבוקר הוא יוצא לתפילת שחרית בבית מדרשו, הסמוך לביתו. אין כמעט מדי יום שבו לא נערכות כמה בריתות בבית מדרשו של יהודים המבקשים לזכות בסנדק גדול כהגרי"ש. בשעת ערב, יוצא הגרי"ש לבית מדרשו לתפילת ערבית ולמסירת השיעור היומי, הנחשב לשם דבר בעולם התורה.

יהודים המבקשים ברכה ותושייה, מנצלים את זמני התפילות, השיעורים או את קבלת הקהל בביתו מדי ערב, בטרם השיעור.

כידוע, הגרי"ש זוכה לראות דור שישי (נכד נין). לפני כשנה ומחצה נולד בן נין לחתנו, הגר"ח קניבסקי, בן להרב יונתן הונגיסברג ובשנה האחרונה אף נולדה בת שהצטרפה לדור השישי.

כשנולד הדור השישי, הביע הגרי"ש את שמחתו והתבטא בלמדנותו האופיינית, כי לגביו, הנצר החדש הוא דור שישי ויכול להעיד בבית-דין כלפיו ואינו נחשב כ'קרוב'.

בתוך כך: הערב (ב') תתקיים שמחת בר-המצוה לנין הגרי"ש, נכד לחתנו הגאון רבי אלחנן ברלין, בן לחתנו הרב דוד מילר, ר"מ בישיבת פוניבז', באולמי וגשל.

מי יתן ונזכה לקבל ביחד עם הגרי"ש פני משיח צדקנו במהרה בימינו אמן!
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}