כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

סיכום ביניים: הפשיטות על מוסדות התורה היו מיותרות

סיכום פשיטות משרד החינוך מגלה כי מתוך אלפי מאות מוסדות התורה רק ב17 התגלו ליקויים מהותיים • איגוד הישיבות: "נגרם לנו עוול. האוצר ממשיך להתעלם מאיתנו"

סיכום ביניים: הפשיטות על מוסדות התורה היו מיותרות
יואל קוריץ

לאחר תקופה סוערת שעברה על עולם הישיבות, עם פקחים המתדפקים על הדלתות, ועם אברכים מבוהלים שחוששים מהיעדרות גם כשהם חולים, מגיעים גם הנתונים.

ובכן: בסיכומה של הביקורת הממושכת, שבע עשרה ישיבות לא יקבלו תמיכה מהממשלה וייאלצו להחזיר כספים שכבר קיבלו. בסך הכול במאה מוסדות תורה התגלו ליקויים וידרשו תיקון הולם. ה-17 הראשונים, לא יוכלו לתקן לאחר שהליקויים שהתגלו בהם הינם קריטיים.

מבט על הנתונים מעלה תמונת מצב של מיעוט מוסדות בעיתיים, ביחס לכל 1500 המוסדות, שכ-1400 מהם התגלו כתקינים לחלוטין.

בשיחה עם הרב שלמה ברילנט, מאיגוד מנהלי הישיבות, הוא רואה בנתונים הללו עוד הוכחה לכך שהעליהום שנוצר נגד עולם הישיבות היה בהחלט בלתי מוצדק וגרם לעוול לא הוגן.

לדבריו, במהלך החודשיים האחרונים התבקשו על ידי האוצר להעלות את טענותיהם והצעותיהם על הכתב. הארגון אכן שלח שישה מכתבים מפורטים בעניין. כמה מתוך המכתבים הללו זכו לתשובה? ובכן, אפילו אחד לא!

"זה לא שמשרד החינוך 'צדיק' לגמרי. לדעתנו, ועדת התמיכות שלו נוהגת עמנו 'לחומרה'". אך הטענה המרכזית שלו מופנית, כאמור, אל פתחו של משרד האוצר.

והרי תגובת משרד האוצר לידיעה:

"בימים אלה פועל צוות משותף למשרדי האוצר, החינוך והמשפטים לגיבוש נהלי הביקורת בנושא זה. בין היתר נפגש הצוות עם נציגי איגוד הישיבות ובהם מר שלמה ברילנט. יודגש כי ה"עליהום" בנושא זה הגיע דווקא מצד הגופים המבוקרים".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}