כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

העירייה מציגה: מחיקת חובות לעשירים, גבייה מעניים

משהו רע עובר על כיכר ספרא: עובדת העירייה חשודה שמחקה חובות ארנונה במיליוני שקלים בתמורה לשוחד • מנגד, אזרחים אולצו לשלם חובות חניה על לא עוול בכפם

כיכר ספרא. צילום ארכיון
כיכר ספרא. צילום ארכיון

בית משפט השלום בירושלים שחרר בשבוע שעבר בתנאים מגבילים את מרוואת בקלה, פקידה במחלקת הארנונה של העירייה, החשודה כי בשנתיים האחרונות ביצעה במסגרת תפקידה מעילת ענק בכספי העירייה.

על פי החשד, בשנתיים האחרונות נהגה הפקידה, בתמורה לקבלת שוחד, למחוק חובות ארנונה של תושבי העיר בהיקפים שהגיעו למיליוני שקלים.

מעצרה של בקלה בוצע על ידי חוקרי מפלג ההונאה של משטרת המחוז בבניין העירייה. בחקירתה היא הודתה כי אכן ביצעה את המעשים בכמה עשרות הזדמנויות. עם זאת, המשטרה טוענת כי מדובר בכמעט אלף מקרים של מחיקת חובות.

נוסף לבקלה, נחקרו עוד שלושה עובדים באגף וייתכן כי גם נגדם יוגשו כתבי אישום.

לאור הודאתה בחקירה ביקש סנגורה של בקלה, עו"ד דוד ברהום, מבית המשפט כי ישחרר אותה ללא דיחוי. אולם בית המשפט החליט להאריך את מעצרה בשמונה ימים מחשש לשיבוש הליכי משפט.

בשבוע שעבר היא שוחררה בערבות של 10,000 שקל ותחת איסור להיכנס לבניין העירייה למשך 60 יום. כמו כן, הוטל עליה צו עיכוב יציאה מהארץ והיא נשלחה למעצר בביתה שבשכונת גילה, למשך עשרה ימים.

עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און שיגרו מכתב לראש עיריית ירושלים, בקריאה לבצע בדחיפות בדק בית בהתנהלותה של העירייה שבראשותו. זאת, בעקבות המקרים האחרונים בהם אילצה עיריית ירושלים – באמצעות הליכי גבייה ועיקול – אנשים שונים, לשלם חובות חנייה שאינם שלהם.

עורכי הדין הפנו את ראש עיריית ירושלים, לאחד המקרים בו הגישו, בשמו של תושב העיר, כתב תביעה לתשלום פיצוי כספי, נגד העירייה, אשר גבתה ממנו חוב בגין רכב שאינו שלו, לאחר ש"רדפה" אחריו במשך שנים, ואף נקטה נגדו בהליכי גבייה ועיקול.

זאת, למרות שמדובר בדו"חות חניה שהופקו עשר שנים קודם לכן, בגין רכב שמעולם לא היה של התובע, מעולם לא היה רשום על שמו, והתובע מעולם לא עשה בו שימוש.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}