כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

אובמה הודיע: מתמודד לכהונה נוספת • מה סיכויו?

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הכריז: אתמודד לכהונה נוספת • הקשיים: הרפובליקנים, ההפיכות וסדר היום • המטרה: גיוס 750 מיליון דולר

אובמה וסגנו. רצים לכהונה שניה. צילום ארכיון
אובמה וסגנו. רצים לכהונה שניה. צילום ארכיון



נשיא ארה"ב, ברק אובמה, פתח היום (ב) בקמפיין לבחירתו לכהונה שנייה בבחירות שיתקיימו ב-2012. בהודעה המתפרסמת באתר האינטרנט של הנשיא, הודיע הנשיא על כוונתו להתמודד.

ההתמודדות הנוספת של אובמה נתקלת בביקורת של המחנה הליברלי על צעדים שעשה בחודשים האחרונים, אך ככל הנראה, הפעם לא צפויה לו תחרות בבחירות המקדימות.

"קמפיין זה נפתח עכשיו", נכתב באתר האינטרנט של הנשיא. "אנו פותחים את משרדינו, פורקים את הארגזים ומתחילים לשוחח עם תומכים כמוכם, כדי לסלול את הדרך לניצחון. 2012 מתחילה עכשיו".

בנוסף השתמש אובמה גם בערוץ הוידיאו של YOUTUBE, שם הופץ סרטון של תומכיו מדברים על פעילותיהם לקדם את המעומד הדמוקרטי לתפקיד.

על שנורר שחור, כבר שמעתם?

אובמה יפתח במסע גיוס תרומות באמצע החודש הקרוב. מקורביו של אובמה מקווים לגייס 750 מיליון דולר, סכום שנאסף לפני הבחירות ב-2008. מטה הבחירות שלו, שימוקם בשיקגו, יכלול כמה בכירים שעזבו בחודשים האחרונים את הבית הלבן, כדי להתמקד בקמפיין.

חששות רבים הביאו לפתיחת הקמפיין בשלב מוקדם. הקושי של הממשל להכתיב סדר יום, הצורך להגיב על מהפכות והאסונות בעולם, והצורך להסביר כל צעד בבית הנבחרים שנשלט על ידי הרפובליקנים.

גם החשש מפני ההתקפות של הארגונים השמרניים, שמיררו את החיים של הדמוקרטים בבחירות אמצע הכהונה, משחק תפקיד בקמפיין המוקדם שנפתח. שכן, הם הרי הבטיחו שההפסד הדמוקרטי בקונגרס הוא רק קדימון למה שצפוי ב-2012. נראה שבמטה אובמה מתכוננים למתקפות מצד ארגונים עצמאיים למיניהם, שיכולים לגייס תרומות ללא הגבלה. אלה צפויים לממן תשדירים ולשלוט בסדר היום.

נכון לעכשיו, לא מדברים בארה"ב על תחזיות לקראת הבחירות, אך בנקודה זו חל שיפור במצב התעסוקה בשוק בארה"ב.

פילין: גימיק שלא מושך מצביעים


עד לאחרונה, שיעור האבטלה שמיאן לרדת למרות תוכנית התמריצים המסיבית של אובמה, סיפק תחמושת למתנגדיו. אובמה גם לא הצליח להציג משנה סדורה במדיניות החוץ - אך תמרוניו בעקבות המהפכות במזרח התיכון ובעניין לוב מוכיחים שהוא נחוש שלא להכניס את ארה"ב להתחייבות מתישה נוספת מעבר לים.

מה שיכול להקל את עבודתו של אובמה הוא היעדר יריב רפובליקני רציני. המושל לשעבר מיט רומני נחשב למועמד בעל בסיס תמיכה רחב, אך הקונזנסוס סביבו אינו רחב דיו.

מושלת אלסקה לשעבר שרה פיילין וחברת הקונגרס מישל בכמן יודעות לגייס את פעילי השטח ולהלהיב אותם - אך הן אינן מקבלות את תמיכת הבוחרים המתונים, בגלל העמדות הקיצוניות שהן מייצגות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}