כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

נתניהו: לזרוק את דו"ח גולדסטון לפח האשפה

המערכת הפוליטית סוערת בעקבות התנצלותו של גולדסטון על הדו"ח שכתב • אולמרט: "גולדסטון התחרט מאוחר מידי" • נתניהו: "האו"ם צריך לבטל את הדו"ח"

נתניהו: לזרוק את דו"ח גולדסטון לפח האשפה



סערת גולדסטון והחרטה אותה הביע על הדוח שכתב, מחוסר ידיעה מספקת, ממשיכה להכות גלים.

אתמול הגיב ראש הממשלה לשעבר, ומי שכיהן כראש ממשלה בתקופת "עופרת יצוקה", אהוד אולמרט, כי "החרטה של השופט ריצ'ארד גולדסטון היא מעט מדי ומאוחר מדי אחרי שהנזק כבר נעשה. אנחנו לא צריכים את הדברים שלו על-מנת לדעת שפעלנו לפי החוק הבינלאומי".

למקורביו, בשיחות סגורות, טען כי הוא היה זה שהורה לא לשתף פעולה עם הוועדות שהוקמו בידי מזכ"ל האו"ם.

נשיא המדינה, שמעון פרס, הגיב באמרו כי הוא מצפה להתנצלותו של גולדסטון בפני מדינת ישראל. "גולדסטון התעלם מהסיבה המרכזית לפעולת צה"ל בעזה: שיגור אלפי רקטות אל אזרחים חפים מפשע.

"צה"ל ימשיך להיות אחד הצבאות המוסריים ביותר בעולם", הוסיף פרס, היוצא לארה"ב לפגישה עם הנשיא ברק אובמה ועם בכירים בממשלו, בניסיון לשכנעם להפסיק את הלחצים על ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

שר הביטחון אהוד ברק, מי שהיה שר הביטחון בתקופת מבצע "עופרת יצוקה", סבור כי צריך לעשות כל מאמץ כדי להביא לגניזה רשמית של דוח גולדסטון.

החרטה של גולדסטון, לדבריו, היא "אירוע חשוב אבל מאוחר מדי", לדעתו, "אך את הנזק אי-אפשר להחזיר. צריך להיות מאופסים וקרי רוח, ולא להכות על חטא שכלל לא ביצענו". ברק אמר את הדברים בראיון ל"גלי צה"ל".

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, מי שכיהנה כשרת החוץ בתקופת המבצע אמרה כי "עופרת יצוקה היה מבצע חשוב ומוצדק עם או בלי גולדסטון.

"טוב מאוחר, אבל התיקון צריך להיות מהותי יותר ממאמר בעיתון. דוח גולדסטון בנוי על כשל מהותי ולא עובדתי. לא מקובלת עלי כל השוואה בין הטרוריסטים, המחפשים להרוג אזרחים וילדים, לבין חיילי צהל, שפועלים נגד הטרור המכוון לאזרחים. כל השוואה ביניהם מופרכת מהותית, מוסרית ומשפטית. אם גולדסטון רוצה לתקן אז לא מספיק רק מאמר בעיתון- שיוביל תיקון באותם פורומים שגינו את ישראל ברוח הדוח שלו".

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קרא לאו''ם לבטל לאלתר את דוח גולדסטון:

"כל מה שאמרנו הוכח כאמת", אמר ראש הממשלה. "ישראל לא פגעה באזרחים בזדון. מוסדות וגופי הבדיקה של ישראל ראויים, בעוד חמאס ירה במכוון באזרחים חפים מפשע ולא בדק דבר. העובדה שגולדסטון חזר בו צריכה להוביל לגניזת הדוח אחת ולתמיד".

לדעת נתניהו, האבסורד הגדול ביותר "הוא שמי שיזם את הדוח הזה הייתה ועדת זכויות האדם של האו"ם שחברת כבוד בה היתה לוב תחת שלטונו של קדאפי.

"לכן צריך לזרוק את הדוח הזה לפח האשפה של ההיסטוריה ולהכיר בעובדה פשוטה שאין צבא מוסרי יותר מצה"ל ואין חיילים מוסריים יותר מחיילי צה"ל".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}