כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

בתור ל'חלוקה': "שכחו שמישהו יצא נגד"

שיתוף הפעולה הליטאי-חב"די יצא לדרכו: מאות ארגזים הגיעו לבתי אברכים במודיעין ובבני-ברק • רק עשרה אברכים ויתרו על המשלוח • ולמה בבית שמש לא חילקו?

ערימות ארגזי כולל חב"ד לחלוקה. צילום ארכיון
ערימות ארגזי כולל חב"ד לחלוקה. צילום ארכיון



הפשקווילים הלוחמניים, זעקות השבר, והמחאות הנמרצות נמוגו אל מול הארגזים המלאים כל טוב שיצאו ממחסני 'כולל חב"ד' לכיוון רשת הכוללים 'עטרת שלמה'.

היום (א) החלה חלוקת ה'קמחא דפסחא' ברשת הכוללים, ואברכים החסים על כל שקל מכספם נדחקו בתור בכדי לקבל את הארגזים המלאכים בכל טוב.

בשעות הבוקר פרקו משאיות של 'כולל חב"ד' את מאות הארגזים בסמוך לכוללים במודיעין עילית ובבני ברק, ולמעט כעשרה אברכים, איש לא ויתר על המשלוח המכובד. "זה נראה שאף אחד בכלל לא זכר שיש מאבק", אמר אחד האברכים ל'בחדרי חרדים'.

אבל, האברכים בבית שמש לא יזכו לקבל את החלוקה. זאת בשל העובדה שראש הכולל המקומי סירב להשתתף בעלות הכספית של המוצרים, כפי שנהוג ביתר הסניפים של הרשת.

לבניגוד לשמועות בלתי נכונות ב'כולל חב"ד' אומרים, כי כל החלוקות המרכזיות באלעד מתבצעות זה שנים עם כולל חב"ד - וכך גם השנה.

בתוך כך, הגאון רבי משולם דוד הלוי סולביי'ציק, ראש ישיבת בריסק, התייחס בשיעורו היומי ביום חמישי האחרון לחלוקת המצרכים על ידי כולל חב"ד, ואמר: "כתוב ''משיח בא או בדור שכולו זכאי או בדור שכולו חייב'. במצב כזה שאברכים לוקחים כסף ממקומות לא כשרים, אז וודאי שאנחנו נמצאים בדור שכולו חייב. המשיח כבר יכול לבוא. הבעיה הגדולה שאותם האברכים חושבים שהם לוקחים כסף ממקומות כשרים", סיים את דבריו.

תמונות מהחלוקה:

















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}