כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

חשיפה דרמטית • סער מגיע 'לפקח' בפוניבז'

אחר הצהרים יגיע שר החינוך אל 'אוהל קדושים' בפוניבז' • ייפגש עם הגר"ג אדלשטיין • מקורביו: "השר מעוניין לעמוד מקרוב על עבודת הפקחים" • כל הפרטים, בחשיפה בלעדית

חשיפה דרמטית • סער מגיע 'לפקח' בפוניבז'
יעקב כהן



זו תקופה ארוכה שהציבור החרדי שב ומתלונן בפני שר החינוך, גדעון סער, על התנהלות הפקחים הפושטים על הישיבות והכוללים, כדי למנות ולספור את התלמידים.

בצעד חסר-תקדים החליט סער לעשות מעשה, שהוא חריג בכל קנה מידה ואשר אף שר לפניו לא עשה. דבר ההחלטה נשמר בסוד במהלך הימים האחרונים, ורק אנשים מעטים היו מעורים בה, כשגם הם מוזהרים שלא לפלוט את המידע לאיש.

אנו, באתר 'בחדרי חרדים' מפרסמים כאן לראשונה את התוכנית המהפכנית.

ההחלטה: שר החינוך, בכבודו ובעצמו, יהפוך ל'פקח' לרגע, יכנס אל היכל כולל 'אוהל קדושים', שעל יד ישיבת פוניבז' בבני-ברק, ויעמוד באופן בלתי אמצעי אחר מראהו של היכל לימוד בו מסתופפים אברכים רבים השוקדים על תלמודם.

במהלך ביקורו ייפגש שר החינוך עם ראש הישיבה, הגאון רבי גרשון אדלשטיין.

התוצאה: השר, שאין ספק שייצא נלהב מה'סיור', יעביר את רשמיו הלאה, לתועלת הציבור החרדי בכלל, ועולם הישיבות בפרט.

וכך, אחר הצהרים יצא שר החינוך מרכבו, יכנס ויבוא בשערי ישיבת פוניבז', ויעקוב מקרוב אחר סדר הלימוד של שעות אחר הצהרים.

מסקנותיו יוסקו לאחר סיום הביקור ובתום הפקחת הלקחים, אם יהיו ויתבקשו.

יזם. הגר"ג אדלשטייןצילום: יזם. הגר"ג אדלשטיין
יזם. הגר"ג אדלשטיין


היוזמה של ראש הישיבה

היוזם הראשוני של הביקור היה ראש ישיבת פוניבז', הגאון רבי גרשון אדלשטיין. בתקופת השיא של הביקורת נגד הפקחים ודרך ביצוע הביקורת שלהם, העביר מסר ברור לסגן השר אליעזר מנחם מוזס, ולפיו הוא מעוניין להיפגש עם השר ולהסביר לו כמה תובנות אודות הציבור החרדי.

מוזס שמר את ההצעה בליבו, חיכה לשעת הכושר, ולפני שבוע, כשראה עד כמה עמוק הוא השינוי שחל במשרד החינוך ויחסו כלפי הציבור החרדי, החליט להפשיל שרוולים ולקדם את ההצעה לכלל מעשה.

בסודי סודות דיבר עם מי שהיה צריך לדבר, כשהוא נזהר לבל ידלוף הדבר אל כלי התקשורת. אנחנו היינו יחידים בסוד העניין. ביקשו מאיתנו לשריין את יום ראשון אחר הצהרים.

גם ראש עיריית בני-ברק, יעקב אשר, עודכן על-ידי מוזס על הביקור.

היום, בשעה ארבע אחר הצהרים יוכל מוזס לקצור את פירות המהלך המבריק. ההישג שלו הוא בעצם הביקור המיוחד, אבל גם בשמירת הסודיות.

מעבר לחשיפה הגדולה הקשורה לעצם האירוע, אין ספק כי הסיפור המרכזי הוא השינוי שחל במשרד החינוך בתקופה האחרונה, ואשר הגיע לשיאו עם כניסתו של סגן שר החינוך, מנחם אליעזר מוזס, לתפקידו.

שינוי. סער עם מוזסצילום: שינוי. סער עם מוזס
שינוי. סער עם מוזס


השינוי של סער

כמי שעקבה במהלך החודשים האחרונים אחר שינוי זה בהתהוותו, אנסה לסכם אותו במספר משפטים:

הגראי"ל שטיינמן הצליח להציף את חומרת הבעיה מעל לפני השטח, באסיפה הגדולה שערך לפני מספר חודשים בביתו. אסיפה זו, מודים כולם, העבירה מסר חד-משמעי: עד כאן, קו אדום לפניו.

סער, שנחשב לאדם פיקח, קלט את המסר, והבין שמשהו בצעדים שהוא נוקט מצליח לשבור את לבם של גדולי ישראל, הכואבים באמת את המצב אליו נקלעה מערכת החינוך החרדית. סער, כך נראה, כבר ביום ההוא, קיבל על עצמו להביא לשינוי.

ההזדמנות לשנות נקרתה לפניו בדמותו של סגן השר החדש שלו. בראיון אותו ערכתי עם מוזס, מספר שבועות לפני ש'חלם' לזכות בתפקיד, ניסיתי להבין האם יש לו סיכוי להפשיר את הקרח השוכן עמוק בתוך חדרי משרד החינוך. תשובותיו הבהירו לי שלפני אדם שיגייס את כל כישוריו בתחום יחסי האנוש, ויש לו הרבה כאלו, כדי להצליח בתפקיד, אם יינתן לו.

בראיונות נוספים אותם העניק לי מאז, שב והעביר לסער מסר ברור: אני אעבוד איתך בשיתוף פעולה, אני אדם נחמד, לא נגיע למריבות, אדע איך להסתדר איתך. תרשו לי לנחש שסער, או לכל הפחות מי מיועציו, עקבו אחר הראיונות הללו, והבינו כי האיש ה'נחמד' שלפניהם יוכל לעזור להם בדרך לפתיחת הדף החדש.

קשה שלא להעניק את הקרדיט המגיע, ביושר, לצוות יועצים סודי, חסוי, מקצוען, מהשורה הראשונה, המלווה את סער בתקופה האחרונה.

השלב הבא אותו אני צופה יהיה ביקור ממלכתי של שר החינוך בביתו של הגראי"ל, כדי להתברך על השינוי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}