כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

זעזוע בעולם היהודי • מטוסי אל-על חיללו הבוקר את השבת בפהרסיה

כך עובד ה'ישראבלוף' של 'אל על': בניגוד להבטחות המריאו מטוסי החברה השבת לאירופה • הופעלו לטובת 'ישראייר' ו'ארקיע' • 'הוועדה למען השבת': "נדפוק על השולחן"

זעזוע בעולם היהודי • מטוסי אל-על חיללו הבוקר את השבת בפהרסיה

שוברים הסכמים: במהלך שעות הבוקר של השבת נראו מטוסי אל-על ממריאים משדה התעופה בן גוריון.

השימוש במטוסי החברה בשבת, נעשו בניגוד להבטחות החוזרות והנשנות של החברה ל'וועדה למען השבת' כי למרות שלילת הרישיון של חברת סאן-דור היא לא תפעיל את מטוסיה בשבת.

ממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' עולה, כי לפנות בוקר המריאו מספר מטוסים של חברת אל-על אל מספר יעדים באירופה כשהטיסות עצמן רשומות על שמן של החברות המתחרות - 'ארקיע' ו'ישראייר' והמטוסים, הצוות והשירותים ניתנים על ידי חברת אל-על.

מהמידע שהגיע לאתר 'בחדרי חרדים' עולה כי במהלך השבת יצאו חמש טיסות של חברת אל-על רובם למזרח-אירופה.

ארבעה טיסות היו רשומות תחת שמה של חברת 'ארקיע' וטיסה אחת תחת שמה של חברת 'ישראייר'.

בשיחה שקיים הערב (מוצ"ש) כתב 'בחדרי חרדים' עם גורם בכיר ב'וועדה למען השבת' הוא אומר: "אם יוכח שהדבר אכן היה כך, אנחנו נעמוד על הרגליים האחוריות, נדפוק על השולחן ונדרוש הסברים.

"חייבים לבדוק מה המשמעות של ההפניה לחברות האחרות, האם מה שהיה בשבת האחרונה זה כמו שהיה עם סאן-דור או משהו שונה. הענקנו להם רוח גבית חזקה בפרסומים ביומונים החרדים והם לא יכולים לצחוק עלינו".

רק ביום ו' האחרון פרסמו היומונים החרדיים דברי שבח והלל לחברת 'אל על' ש'עומדת בהתחיבותיה' לציבור החרדי: "חברת אל-על נאמנה לדרכה ולהתחייבותה מול ועדת הרבנים והיא תמשיך לשמור שבת כהלכתה.

"החברה לא תטוס, לא תמריא ולא תנחת בשבתות ובמועדי ישראל. החברה שילמה כספים רבים כדי לעמוד בהתחייבות שנטלה על עצמה אך השבת יקרה לנו יותר".

עוד נכתב: "בעקבות ביטול צי התעופה של סאן-דור הופצו שמועות כאילו חברת אל על תתחיל לפעול או חס וחלילה לחבור לחברות מחללות שבת, כמו ארקיע וישראייר".

מדובר אל-על נמסר: "אין טיסות אל-על בשבת ב30 השנים האחרונות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}