כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

טיש הבזיון • הקהילה פגעה באדמו"ר - הקהילה מתנצלת

במהלך 'שושן טיש' בחסידות סאטמר, הציג אחד האברכים את האדמו"ר מליובאוויטש זצ"ל בצורה מבזה • הנהלת החסידות התנצלה בעיתון 'דער איד' • בפנים: ההבהרה

החיקוי המבזה בטיש של סאטמר. צילום ארכיון
החיקוי המבזה בטיש של סאטמר. צילום ארכיון

המתיחות בין חסידות חב"ד לחסידות סאטמר, הלכה ונרגעה בשנים האחרונות. מספר צעדי פיוס בין החסידויות הביאו לרגיעה בחזית הבוערת, ונראה היה כי השלום והשלווה חזרו לשכון בין שני החסידויות הגדולות ביותר בציבור החרדי.

אלא שהופעה אחת של ליצנות איימה למוטט את היחסים העדינים בין החצרות.

בחג הפורים האחרון ערכו חסידיו של האדמו"ר (מהרי"י) מסאטמר הצגה שנערכה ב'שושן טיש' בבית המדרש הגדול בוילאמסבורג. אחד האברכים חיקה את האדמו"ר מליובאביטש זצ"ל בצורה לא מכובדת. בחב"ד הביעו מחאה חריפה על זלזול בכבודו של האדמו"ר, ובחסידות סאטמר החליטו להתנצל.

בהבהרה שהתפרסמה אמש (ה') בעיתון הבית 'דער איד', הבהירו בהנהלת המוסדות, כי ההצגה נערכה מבלי ידיעת ההנהלה, ורוח חכמים אינה נוחה מההצגה שהוצגה.

המודעה פורמסה בשפת האידיש ומפורסמת כאן בתרגום חופשי:

היות שבשושן פורים, בסעודה בתוככי בית מדרשינו, עשו בין שאר שמחת פורים הצגה מסוימת אשר אין רוח חכמים נוחה הימנו. מרגישים אנו חובה להודיע שזאת נעשתה בלי ידיעה מוקדמת של הקהילה והננו מקווים שבעתיד לא יארע דברים כאלו, ויה"ר שלא יצא מכשול מתחת ידינו".

אחד מחסידי סאטמאר מדגיש בשיחה עם כתב 'בחדרי חרדים' כי "כבר בטישים של האדמו"ר בעל ה'ויואל משה' זי"ע הקפידו לא לעשות הצגות מעין אלו, שחס ושלום לא יבוא לזלזול באנשים. בצהגה המדוברת הייתה חריגה מהנוהל הקבוע ולכן החליטו לפרסם הבהרה".



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}