כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

תדהמה: מר"צ תמכה בעצירת פסטיבל הטריפות - הסיעות החרדיות נמנעו

'פסטיבל הטריפות' מגיע לישיבה סוערת של מועצת עיריית ירושלים • בהצעה לבטל את הפסטיבל, תמכו אפילו נציגי מר"צ, אך חברי הסיעות החרדיות - נמנעו • פינדרוס: "לא היה טעם לתמוך בביטול הפסטיבל, הוא כבר הסתיים. אין לנו עניין לתמוך בהצעות קנטרניות של האופוזיציה"

נראש עיריית י-ם ניר ברקת וחבר המועצה יוסי דייטש בישיבת המליאה היום
נראש עיריית י-ם ניר ברקת וחבר המועצה יוסי דייטש בישיבת המליאה היום

על רקע פסטיבל הטריפות התקיימה היום (ה') ישיבת מועצה מהסוערות בתולדות העיר.

הישיבה כונסה לדיון להצעה לסדר היום של חבר מועצת העיר, מאיר תורג'מן מהאופוזיציה, לבטל את פסטיבל הטעמים שזכה לכינוי, 'פסטיבל הטריפות'.

את הישיבה פתח ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת באיחור של חצי שעה, זאת בעקבות איחור מתוכנן ומתואם של חברי המועצה החרדיים.

איחורם של חברי הסיעות החרדיות התפרש כמחאה הן על המשך התגלגלות פרשת העובדים החרדיים המפוטרים באגף החינוך החרדי והן כמחאה על 'פסטיבל הטריפות'.

בתחילת הדיון סיפר חבר המועצה, מאיר תורג'מן כי קיבל עשרות תלונות על הפסטיבל: "צריך לגלות יותר רגש והתחשבות", אמר תורג'מן.

בנוסף, הועלו על ידו טענות נגד ראש העיר כי ההתנהלות של הפסטיבל נעשתה באופן לא חוקי: "אני מתכוון לפנות ליועץ המשפטי של העירייה כדי שיחקור את הנושא לעומק. לא היה שם רישיון עסק ולא היה רישיון לתלות את השילוט".

מי שהצטרף במפתיע היה חבר סיעת מר"צ פפה אפללו, שתמך בהצעה ואמר: "אני חילוני גאה שאוכל שרימפסים בחגים ובשבתות", אמר, "אבל אני מתנגד לפסטיבל הזה. בהיכל התרבות צריכים לעשות תרבות, בהיכל הספורט עושים ספורט, אבל בעיר הקודש אני בחיים לא יעשה שטויות כאלו".

גם חברי המועצה החרדיים הצטרפו למחאות חברי המועצה וולסערה שפרצה באולם המליאה.

סגן ראש העיר, יצחק פינדרוס תלה את המשבר בכך שראש העיר לא פנה לנציגים החרדים לשמוע את דעתם קודם לכן.

"אנחנו כסיעה פנינו לראש העיר לפני חצי שנה", סיפר פינדרוס. "ביקשנו ממנו להגיע להידברות כדי שלא נצטרך לדרוך אחד על השני. התקלה הראשונה שצריכים להאשים את ראש העיר היא שלא דיברו איתנו.

"הארנונה שאני ותושבי ירושלים משלמים לא צריכים להזמין את הציבור לאכול את הנבלות והטריפות האלו", זעם פינדרוס וסיים: "אני מקווה שאנלמד לעתיד לשבת ולפתור דברים כאלו בצורה אחרת".

גם חבר המועצה, יוסי דייטש הצטרף למחאה: "מנסים לצייר אותנו כאילו אנחנו החרדים לא רוצים שיבואו תיירים לירושלים, אם היו מקשיבים לנו היו יודעים בדיוק מה כואב לנו בקיומו של הפסטיבל הזה.

"אם אתם רוצים לערוך פסטיבלים כאלו תעשו אותם בבן יהודה", אמר דייטש. "הכאב הגדול הוא שעשו אותו באגן העיר העתיקה, אחד המקומות הקדושים ביותר לעם היהודי. המקום שכל עם ישראל עיניו נשואות אליו.

"בירושלים גרים חרדים, ערבים, דתיים ועוד זרמים שונים. לכל ציבור ואירוע יש את המקום המתאים שלו. מכאן אני קורא לך ראש העיר, תגלו אחריות לקדושת ירושלים, לא ניתן שייפגעו ברגשותינו".

"נרצה או לא-פסטיבל הטעמים פגע בחלקם הגדול של התושבים בירושלים", סיכם סגן ראש העיר, יו"ר המפד"ל, "חבל שנכנסנו לפינה הזאת, אפשר היה לעשות פסטיבלים אחרים ולא כמו זה שמתקיים כעת.

"בוא נחפש את המאחד ולא את השונה. אני חושב של'פסטיבל הטעמים' לא היה מקום בעיר קדושה כמו ירושלים".

גם בש"ס הביעו זעם על הפסטיבל.

חבר המועצה, שלמה ברסקה, אמר: "הפסטיבל מזכיר את סעודתו של הרשע אחשורוש, שם כל אחד היה יכול לאכול מה שהוא רוצה, דבר שכמעט גרם להרוג לאבד ולהשמיד את היהודים.

"את אחיי אנוכי מבקש. היהודים התמימים שמגיעים לשם יכולים להיכשל בכשלים חמורים ובמאכלים אסורים.

"בוא נכבד את ירושלים ואת תושביה לפחות בפעמים הבאות".

עם זאת חברי הסיעות החרדיות נמנעו בהצבעה לסדר היום שכן כפי שהסביר סגן ראש העיר יצחק פינדרוס: "ההצבעה היא לא עניינית, הפסטיבל עומד לקראת הסיום ומדובר בהצעה קנטקנית של האופוזיציה ואנו לא נוהגים לתמוך בהצעות האופוזיציה".

לסיום הדיון אמר ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת: "אחרי כל אירוע, בין אם זה מרתון ובין אם זה 'פסטיבל הטעמים', אנחנו עורכים סיכום ותחקיר ומפיקים כאן לקחים.

"אני חושב שהרוח שעלתה מהישיבה כאן היא ההתחשבות בציבור הדתי והחרדי והיא תילקח בפעמים הבאות בחשבון. היה בעניין הזה שיח ודיון ושינויים בתוכנית העבודה, לא הייתה כוונה לפגוע בנפש חיה או באדם כלשהוא. בוודאי התייעצות היא דבר חיובי וכפי שאמרתי היא תילקח בחשבון.

בסיום הדיון, בשל ההימנעות של כל חברי הקואליציה, ירדה ההצעה מסדר היום.

,
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}