כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

הצפון הפרוע • החיזבאללה מתעצם בלבנון

החיזבאללה עושה בלבנון כבשלו • על פי הערכות, הקים כ-550 בונקרים תת קרקעיים, מחסני אמל"ח ומתקנים נוספים • בארבע השנים האחרונות הכפיל מספר חייליו

הצפון הפרוע • החיזבאללה מתעצם בלבנון

ארגון הטרור חיזבאללה פרוס בכ-1,000 מתקני טרור באזור דרום לבנון, בכ-270 כפרים אזרחיים שונים.

הארגון ממשיך להתחמש ולהתעצם, במימון סורי ובאמצעות אמצעי לחימה שמבריחה לטובתו סוריה – ובתוכם גם אמצעי לחימה המאיימים על מרכזי האוכלוסייה בישראל.

מאז תום מלחמת לבנון השנייה בשנת 2006, הקים חיזבאללה כ-550 בונקרים באזור דרום לבנון, הכוללים אמצעי לחימה שונים – כך עולה מהחומר המודיעיני המצוי בידי צה"ל.

בנוסף הקים הארגון כ-300 אתרים תת-קרקעיים וכמאה מתקנים ומחסני אמל"ח, בהם מוחזקים רקטות, טילים ואמצעי לחימה נוספים. חלק גדול ממוקדי הטרור ממוקמים בתוך כפרים, בקרבת בתי חולים, בתי מגורים ובתי ספר, תוך ניצול ציני של האוכלוסייה האזרחית בלבנון. בפיקוד הצפון טוענים כי חיזבאללה הכפיל את מספר חייליו, מאז תום המלחמה האחרונה.

על פי הערכות, מחזיק כיום חיזבאללה במאגר של למעלה מ-40,000 רקטות. בתנאים הנוכחיים, אם תפרוץ מלחמה, מסוגל חיזבאללה לשגר מדי יום לעבר ישראל בין 500 ל-600 רקטות. אחד האתרים המרכזיים בהם מחזיק חיזבאללה את אמצעי הלחימה שלו, הוא הכפר אל-חיאם, בו מאוחסנים מאות רקטות ופצצות מרגמה, לטווחים שונים.

בכפר פועלים למעלה ממאה אנשי חיזבאללה, חלקם כוחות מיוחדים, הערוכים להתמודדות עם חיילי צה"ל.

בכך מנסה חיזבאללה להפר את האיזון בלבנון ולשוב, למעשה, לפעילות צבאית סדירה בגזרה המזרחית של דרום לבנון, במאפיינים המוכרים מהתקופה שקדמה למלחמת לבנון השנייה.

פעילות זאת מתבססת על התשתית הצבאית של חיזבאללה בדרום לבנון, אשר ממומנת ומתוחזקת על ידי איראן וסוריה. כל אלו מהווים הפרה בוטה וחד משמעית של החלטת מועצת הביטחון של האומות המאוחדות, 1701, שהתקבלה ב-12 באוגוסט 2006 עם סיום מלחמת לבנון השנייה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}