כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

באיתמר זועמים • דפיקות שוטרים באישון ליל

לפנות בוקר הגיעו שוטרים לישובי יו"ש כדי לזמן לחקירה אנשים שכל חטאם הוא רישיון הנשק שקיבלו • "במשטרה מנסים ליצור קרע בכל מחיר"

הכניסה לאיתמר. צילום: פלאש90
הכניסה לאיתמר. צילום: פלאש90



עוד לא נרגעו ביו"ש מטראומת הטבח המחריד באיתמר - לפנות בוקר (חמישי) נשמעו דפיקות בכמה בתים באזור, ובהם גם ביתו של משה רונצקי ביישוב איתמר.

השוטרים, שניצבו בפתח הבית, דרשו לעצור את בעל הבית באשמת החזקת אקדח מסוג "גלוק".

משה ניסה להסביר לשוטרים כי באיתמר, החזקת נשק היא חובה משום הצורך בהגנה. בשלב מסוים הגיע למקום גם האב, הרבצ"ר לשעבר אביחי רונצקי, והצטרף לדברי בנו. כראייה סיפר כי הוא עצמו נושא באקדח דומה. הבן, אגב, משמש כמפקד פלוגת מילואים ביחידה מובחרת, והנשק שבידיו מוחזק, כמובן, כחוק.

מתברר, כי השוטרים הגיעו בעקבות חקירת ירי פלסטינים מהאזור מאקדח מהסוג הנבדק. בשנה האחרונה מנסים במשטרת מחוז ש"י, ללא הצלחה, לאתר חשודים שהיו מעורבים במספר אירועי ירי נגד ערבים.

לדברי יו״ר מועצת יש״ע, דני דיין: "התנהגות המשטרה לפנות בוקר בכמה מיישובי השומרון בכלל ובאיתמר בפרט היא בלתי נסבלת. מדובר באנשים שאינם חשודים בדבר, חלקם קצינים ביחידות עילית ושהיה מספיק משלוח פקס או מסרון לטלפון הנייד כדי שיתייצבו בכל מקום ובכל שעה שיתבקשו. יש רק 2 אפשרויות: או שמישהו במשטרה איבד לגמרי את שיקול הדעת או שהוא מנסה ליצור עימות וקרע בכל מחיר".

למנוע הידרדרות נוספת

הבוקר שלח דיין מכתב אל השר לבטחון פנים, יצחק אהרונוביץ, בבקשה להיפגש ולדון עמו בנושא.

"אדוני השר", פתח את מכתבו, "כפי שבוודאי ידוע לך, הגיעו היום לפנות בוקר שוטרים ליישובים בשומרון, וביניהם ליישוב איתמר שחווה פיגוע כה קשה לאחרונה, כדי לזמן לחקירה אנשים שכל חטאם הוא שאיתרע מזלם והם מחזיקים ברישיון אקדח מסוג מסוים. באיתמר, למשל, מדובר בקצין מצטיין ביחידה מובחרת שגם אם היו מזמנים אותו בפקס או במסרון היה מתייצב ללא היסוס. אירוע חמור זה מצטרף לשורה של אירועים נוספים שקרו אך בשבועות האחרונים ובראשם הירי לעבר מתיישבים בחוות גלעד.

"קשה להשתחרר מן המחשבה שיש חוסר שיקול דעת בהפעלת כוחות משטרה כנגד מתיישבים הנובע במקרה הטוב מדעות קדומות וסטיגמות שמשטרת ישראל אמורה להיות משוחררת מהם ובמקרה החמור יותר - מרצון בלתי מובן להחריף שלא לצורך את מרקם היחסים.

"בטרם תהיה הידרדרות נוספת - אבקשך לזמן פגישה דחופה שלך עם ראשי ההתיישבות ביהודה ושומרון כדי ללבן את הסוגיה מסביב לשולחן הדיונים וכדי למנוע מקרים דומים בעתיד".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}