כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

אלי ישי, טפל במחבל

בקשה ראשונה לשלילת אזרחותו הישראלית של מחבל, הונחה על שולחנו של שר הפנים אלי ישי • המחבל - מוניר רג'בי - סייע לחמאס לבצע פיגוע התאבדות • הכנסת אישרה החוק לשלילת אזרחות מי שהורשע בריגול או בבגידה

פיגוע חמאס (ארכיון)
פיגוע חמאס (ארכיון)



מכתב מפתיע נחת על שולחנו של שר הפנים, אלי ישי, ועדיין לא ברור מה יחליט השר לעשות בקשר אליו.

את המכתב שלחו בני משפחות חללי הטרור, שנרצחו בפיגוע אוטובוס קו 37 בחיפה בחמישי למרץ 2003.

במכתבן הם דורשים משר הפנים, על פי התיקון החדש לחוק האזרחות שהתקבל ב-28 למרץ 2011 בכנסת, לשלול את אזרחותו של מוניר רג'בי, סייען חוליית טרור שביצעה את הפיגוע בחיפה שבו נרצחו ילדיהם ויקיריהם.

מוניר רג'בי גר ועבד בחיפה כחמש עשרה שנים לפני ביצוע הפיגוע, הוא הכיר את העיר, מסלולי האוטובוסים בה, את אורחות החיים וידע לספק מידע חיוני למתכנני הפיגוע.

בחודשים שלפני הפיגוע נהג לצאת בימי שישי לתפילות בהר הבית בירושלים ולהיפגש עם אחיו ואחרים שהיו חברים בחוליית הטרור של החמאס מחברון והיו מעורבים בתכנון הפיגוע. שם גם סיפק להם מודיעין רב על אפשרויות פיגוע בחיפה.

אחיו שימש כנהג שהסיע את המחבל מירושלים לחיפה ובמהלך הנסיעה דיברו האחים בטלפון ומוניר קיבל אישור לכך שהמחבל נמצא בדרכו לחיפה.

מוניר רג'בי הובא לדין בבית המשפט המחוזי בחיפה והורשע בשיתוף פעולה עם האויב בזמן מלחמה ונידון למאסר עולם. ערעורו לבית המשפט העליון נדחה והוא מרצה עתה את עונשו בבית כלא בישראל.

במכתבן לשר הפנים כותבות המשפחות:

"אנו פונים איפה אליך שר הפנים בדרישה לפנות מיידית לבית המשפט ולדרוש את שלילת אזרחותו של מוניר רג'בי. בן בליעל זה אחראי לרציחתם של שבעה עשר ישראלים, תשעה מתוכם תלמידי בית ספר בגיל שלוש עשרה ועד שמונה עשרה אשר היו בדרכם מבתי הספר על ציר הכרמל לביתם לאחר יום לימודים. על מדינת ישראל לשלול את אזרחותו באופן מיידי ולשלול את כל זכויותיו כאזרח ישראלי. צעד זה יוסיף להרתעה ולהגנה על תושבי המדינה מפני מי שחיים בתוכנו וחורשים את רעתנו".

על המכתב חתומות "משפחות חללי פיגוע אוטובוס קו 37 בחיפה"

ההישג של ליברמן, התקווה של המשפחות

מה הביא את המשפחות לשלוח את המכתב דווקא בעיתוי הזה, כשמונה שנים לאחר הפיגוע?

ובכן, ביום שני האחרון אישרה מליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק של 'ישראל ביתנו' לשלילת אזרחותו של מי שהורשע בריגול או בבגידה.

על פי הצעת החוק, המכונה בשם "חוק האזרחות" ואשר אותו יזמו חברי הכנסת דוד רותם ורוברט אילטוב, יוכל בית-המשפט לפסול את אזרחותו של ישראלי שיואשם כי בגד במדינה, שביצע נגדה מעשי-טירור, שגרם למלחמה או סייע לאוייב במלחמה, שירת בכוחות האויב או פגע בריבונות המדינה.

העברת החוק מהווה הישג עצום ל'ישראל ביתנו', שיושב הראש שלה, אביגדור ליברמן, הבטיח למצביעיו עוד לפני הבחירות כי יעביר את החוק.

אז דיבר ליברמן על הצהרת נאמנות למדינה, אבל החוק שעבר השבוע הוא בעצם הגלגול החדש של אותה הבטחה. "אין אזרחות, בלי נאמנות", היה הסלוגן שלו.

החוק החדש העניק תקווה חדשה למשפחות השכול.

כעת, הכדור עבר לידיו של שר הפנים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}