כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

וקקון טוען: אמרנו לכם

אחרי הצפייה בסרטון המצמרר של הרגעים האחרונים באוטובוס הצוערים, לא צריך ועדות חקירה ולא את מבקר המדינה, כדי להכריע מי אשם: משטרת ישראל ומפקדיה • עורך 'יום ליום' משיב אש

אלי ישי וכבאים לאחר השריפה. צילום: בחדרי חרדים
אלי ישי וכבאים לאחר השריפה. צילום: בחדרי חרדים

כולם חרצו את דינו. תמונתו נמרחה על גבי העיתונים, כאילו הוא זה שהצית את האש בכרמל. בן- משפחתה של מפקדת תחנת משטרת חיפה אהובה תומר, עורר נגדו מהומה בטקס הממלכתי לנספים בשריפה. ומה לא עשו נגדו.

רק היום, לצערנו, האמת יוצאת לאור: בני המשפחות כבר מדברות אחרת, התקשורת מבינה שחרצה את דינו, והמשטרה היא שגלגלה את האשמה ממנה לשר הפנים, וכנראה היה לה נוח.

אולי מסיבה זוהמשטרה סירבה בכל תוקף שיפורסם ברבים,

התיעוד היחיד שצולם בטלפון הנייד על-ידי אחד הניצולים. צילום בו נראים הסוהרים בדקות האימה כשהאש סובבת אותם ומאיימת לכלותם, והם חסרי אונים. תמונות קשות לצפייה, אך אומרות הכל.

אחרי הצפייה בסרטון לא צריך ועדות חקירה ולא את מבקר המדינה, כדי להכריע מי אשם: משטרת ישראל ומפקדיה (לתשומת ליבו של בן משפחתה של אהובה תומר). הם ורק הם אשמים, שהרי אם בערה האש בכביש איך אישרו לאוטובוס הסוהרים להיכנס לכביש הממולכד?!

מה שידוע כעת כבר כתבנו אז, בשבוע בו אירעה השריפה, על-פי ממצאי תחקיר שערכנו. בימי השריפה שהינו בעתלית ותחקרנו אזרחים ותושבי האזור אשר היו עדים לשריפה. הם סיפרו שנאסר עליהם להיכנס לכביש בית אורן שעה קודם כניסת אוטובוס הסוהרים לכביש. ולמרות הסכנה שהייתה ידועה למפקדי המשטרה ואף לאהובה תומר, הרשו לאוטובוס להיכנס לכביש הממולכד.

לאותם אלו שהאשימו את סגן ראש הממשלה ושר הפנים, ר' אליהו ישי, באחריות לאסון כי הכבאיות לא היו במקום, ולפי הסרטון רואים את הכבאית ומטוס קל מעל, וגם אם היו עוד מאה כבאיות לא היו מכבים את השריפה, היינו אומרים להם: בקשו סליחה מאלי ישי. תתנצלו בפניו.

אני יודע שהמילים הבאות עשויות להקים קול רעש גדול, אבל אנו מחוייבים להיות אנשי אמת ולכתוב אותן, גם אם זה יכאב למישהו: בני המשפחות של הניספים שהיו עדים להסתה נגד השר ישי בטקס הממלכתי, חייבים לקרוא היום לבן משפחתה של אהובה תומר ולומר לו: את המהומות שעשית, את הביזיון שחוללת ואת ההשפלה שערכת, היית צריך לעשות במקום אחר, ולאנשים אחרים.

אנא עשה חשבון נפש נוקב עם עצמך, מדוע מפקדי המשטרה שהבינו את הטעות האיומה בכניסת הסוהרים לכביש הממולכד, טסו לכביש על מנת לנסות ולהציל את הסוהרים בגלל הפאשלה הגדולה ששוטריהם אישרו את כניסת האוטובוס לכביש. והמבין יבין למה אני מתכוון, מבלי חלילה לפגוע באנשי המשטרה שניספו בשריפה, כי אחרי הכל הם השליכו עצמם לאש כדי להציל את חיי הסוהרים.

חבל שאנו צריכים לכתוב מאמר זה מתוך כאב, אבל כשדמו של אלי ישי נשפך שלא באשמתו, כשכולם התעלמו מממצאי מסקנות תחקיר "יום ליום", כולם זרקו לעברו את האשמה, וגם נתניהו בהתנהלותו הבזויה, כשהכל התעלמו במכוון מערימת המסמכים שהציג לציבור, כי הוא ושרי ש"ס היחידים שהתנגדו בממשלת שרון לביטול מערך כיבוי האווירי, וכשזעקתו לא נשמעה כי סימנו אותו כקורבן. אנו, לפחות, מחוייבים היום לכתוב את האמת הכואבת.

מודה ועוזב וירוחם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}