כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

"טוב שלא מאשימים אותי ברצח ארלוזורוב" • הפרוטוקול נחשף

העיתון 'גלובס' פרסם פרוטוקול מחקירות לופוליאנסקי בפרשת הולילנד • הצהיר: "מעולם לא קיבלתי אגורה שלא כדין" • ומה גרם לו להתפקע מצחוק?

התבקש לנתק את הסוללה. אורי לופוליאנסקי
התבקש לנתק את הסוללה. אורי לופוליאנסקי



פרשת הולילנד נמצאת בימים אלו בשלבי סיום, לאחר ההמלצה להגיש נגד החשודים כתבי אישום.

ימים אחדים לאחר חשיפה הפרשה, נעצר ראש עיריית ירושלים לשעבר, ר' אורי לופוליאנסקי, בחשד כי קיבל שוחד בסך של סכום כולל של כ-3 מיליון שקל כדי שיסייע לקדם את פרויקט הנדל"ן המפלצתי בירושלים.

המשטרה חשדה כי את כספי השוחד העביר לופוליאנסקי כתרומה למוסדות שונים שרצה ביקרם - ובהם 'יד שרה', שהוא משמש כיו"ר שלה, וישיבת 'נחלת יאיר' שבנו יצחק עומד בראשה.

אתר 'גלובס' חשף הערב את הפרוטוקולים המלאים של חקירות המשטרה נגד לופוליאנסקי.

אחד העדויות שסייעו בחקירת המשטרה היא זו של בנו, יצחק, שסיפר לחוקרים כי קיבל 50 אלף שקלים מעד המדינה בפרשה עבור הישיבה אותה ניהל.

בחקירה שהתקיימה ביום חמישי, 22 באפריל 2010 בשעות המוקדמות של הבוקר במשרדי יאח"ה בלוד, ביקשו מלופוליאנסקי לנתק את הסוללה ממכשיר הטלפון שלו כדי למנוע האזנה או הקלטה ולאחר מכן פצחו החוקרים בשורת שאלות ארוכה.

החוקר: "באם אציג בפניך ראיות המצביעות על כך שהתרומה של ד' לישיבה של בנך היא בסכום גבוה בהרבה מזה שציינת, שהיה 3,000-5,000 שקל, האם תתייחס באופן ענייני לראיות אלה?".

לופוליאנסקי: "מעולם לא ביצעתי איזושהי עבירה מאיזו שהן המיוחסות אליי. אני מעולם לא נתבקשתי לבצע דבר מה לא חוקי. מעולם לא קיבלתי אגורה שלא כדין".

החוקר: "בנך, יצחק לופוליאנסקי, טוען כי קיבל מ-ד' סכום כסף הרבה יותר גבוה ממה שאתה אמרת בחקירתך. נא תגובתך".

לופוליאנסקי: "אני שומר על זכות השתיקה. אני לא משתתף במניפולציות האלו".

החוקר: "מה הייתה מעורבותו של אהוד אולמרט בעניין פרויקט הולילנד?".

לופוליאנסקי: "כנ"ל".

"שקר וכזב"

בחקירה נוספת שהתקיימה ב-28 באפריל הוטחו בלופוליאנסקי האשמות, לפיהן החליט להשאיר את דוד אמסלם בתפקיד מנהל אגף שיפור פני העיר בירושלים זאת לאחר שפעל רבות למען הולילנד ולמרות כי מנכ"ל העירייה דרש להדיחו.

החוקרת: "מה ידוע לך על עזרתו של דודו אמסלם לפרויקט הולילנד?".

לופוליאנסקי: "לא ידוע לי שום דבר. אני מניח שכמנהל מחלקה הוא נותן הנחיות לגבי הגינון, איזה סוג של עצים".

החוקרת: "אני אומרת לך כי באותו מעמד בו ביקש ממך ד' להשאיר את אמסלם בתפקיד, הוא הבטיח לך גם עזרה כספית ל'יד שרה'. תגובתך".

לופוליאנסקי: "שקר וכזב (החשוד צוחק). אמרתי לך, זה מצחיק. אני יכול לפטר אותו בכלל?".

בהמשך אמרה החוקרת ללופוליאנסקי: "לאחר שהבטחת ל-ד' להשאיר את אמסלם בתפקידו, הועבר כסף ל'יד שרה' בסכום של 150 אלף שקל. תגובתך".

לופוליאנסקי: "אמרתי ואני חוזר ואומר - לא נפגשתי עם ד'. לא התבקשתי שום דבר מד', והוא לא הבטיח לי דבר. הכול שקר וכזב. מה שנוגע אליי כמובן".

החוקרת: "אני מציגה בפניך תרשומת שנשלחה ע"י ד' להלל צ'רני בה נרשם, בין היתר: 'כפי שסיכמנו מראש, הבטחתי לאורי המשך סיוע ל'יד שרה', אם ייענה לבקשתנו להשאיר את אמסלם בתפקידו. התפקיד קריטי לקידום הפרויקט - ובייחוד כעת שאנו רוצים לשנות את התב"ע בצפון'. כמו כן מוצג בפניך מסמך נוסף - תרשומת שנשלחה למאיר רבין בה נרשם: 'מאיר - מסור בבקשה לדודו אמסלם שסיכמתי עם אורי לופוליאנסקי שיערוך לו דין משמעתי, יתן לו נזיפה, אך ישאירו בתפקיד. דאג שיזכור זאת - כי שילמתי מספיק לאורי בהקשר".

בתגובה לראיות הללו שהוטחו בפניו, אמר לופוליאנסקי בהתייחסו לעד המדינה: "מניפולציה. אין לי מה להגיב. מצחיק. מזעזע עד כמה אדם יכול, כשהוא רוצה לגנוב כספים, להשליך את זה לכל מיני כיוונים. הכול בלוף".

מילא פיו מים

בהמשך חקירותיו, מילא לופוליאנסקי את פיו מים והחל לשמור על זכות השתיקה. בתחילת החקירה ב-28 באפריל אמר: "טוב שלא מאשימים אותי ברצח ארלוזורוב".

כמו כן, באחרונה הוחלט להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד סגני ראש עיריית ירושלים לשעבר, אלי שמחיוף, יהושע פולק וחיים מילר.

מאיר רבין, שהיה עוזרו האישי של עד המדינה בפרשה ב-1997-2007, יואשם בתיווך לשוחד על חלקו בקבלת והעברת חלק מכספי השוחד לעובדי הציבור מטעם יזמי הולילנד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}